2011-05-20, 00:02
Medlem
Talibanhelvetes avatar
har försökt lära mig det i 2 år kanske, sitter väl och läser i ett par dagar sen tröttnar jag för ingenting fastnar. så jävla många händer och kombinationer man ska komma ihåg, hur ska man göra för att lära sig skiten?

hur lärde DU dig poker, vilka sidor använde du dig av?
Citera
2011-05-20, 00:04
Medlem
Krim1s avatar
Finns egentligen bara ett sätt, och det är att spela jävligt mycket.

Inlärningskurvan är ganska lång, så det gäller att ta det lugnt och spela mycket.
Teorin är något som du ska ha i bakhuvet, men det är känslan för spelet du måste bygga upp, och det gör du genom erfarenhet.
Citera
2011-05-20, 00:05
Medlem
Heeths avatar
Du ska inte räkna med att du ska vinna 100 000:- första månaden. Spela och spela och spela på mindre nivåer. Blir du vinnande där efter några månader så kan du SAKTA ta dig uppåt i blinds. Finns inga genvägar det är mycket träning som med allt annat.
Citera
2011-05-20, 00:06
Medlem
Talibanhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Finns egentligen bara ett sätt, och det är att spela jävligt mycket.

Inlärningskurvan är ganska lång, så det gäller att ta det lugnt och spela mycket.
Teorin är något som du ska ha i bakhuvet, men det är känslan för spelet du måste bygga upp, och det gör du genom erfarenhet.
någon speciell sida eller linkande du rekommenderar för nybörjare?
gärna där man också kör mot nybörjare.
Citera
2011-05-20, 00:08
Bannlyst
Övning ger färdighet.
Citera
2011-05-20, 00:08
Medlem
kqrs avatar
Spela i lugn och ro utan insatser med vänner som kan spelet och är villiga att förklara. Du kommer på det sättet att lära dig snabbt, om du är intresserad. När du känner att du har fått grepp om spelet i det umgänget kan du börja läsa dig till mer avancerad teori och börja känna på vinsinriktat spel.
Citera
2011-05-20, 00:16
Avslutad
Spela för nöjets skull och inte för att vinna pengar, med några vänner. En liten summa borde ni dock lägga var, annars blir det jäkligt tråkigt att spela poker. Efter någon timmes spel borde du ha lärt dig reglerna. Att bli en bra pokerspelare är dock jäkligt svårt. Då ska du antingen ha en jäkla talang för spelet, eller/och läsa en massa pokerböcker.
Citera
2011-05-20, 00:24
Bannlyst
Du måste vara väldigt dum om du på 2 år inte lärt dig. No offense.

Läs vilka händer vinner, The basic sen spelar du lite playmoney. Klart
Citera
2011-05-20, 00:47
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talibanhelvete
någon speciell sida eller linkande du rekommenderar för nybörjare?
gärna där man också kör mot nybörjare.

Finns på facebook där du kör utan riktiga pengar, fast jag brukar själv inte spela poker och vet inte om det är något att rekommendera...
Citera
2011-05-20, 00:59
Medlem
Spela med låga insatser. Mitt tips är att inte spela med "playmoney" Då spelare där går all in helt utan annledning och det stör bara spelet.
Citera
2011-05-20, 01:09
Medlem
tss vad dåliga förslag ni kommer med

satsa stort vinn stort helt enkelt
Citera
2011-05-20, 01:25
Medlem
Talibanhelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyeFartedLOL
Du måste vara väldigt dum om du på 2 år inte lärt dig. No offense.

Läs vilka händer vinner, The basic sen spelar du lite playmoney. Klart
None taken, jag är skitdålig på att få "spel" som ja t.ex schack att fastna.. schack som mina polare lirade mot läraren så tidigt som i åk 4, 5 o 6 kan jag nu som 24 åring inte ett skit om.
Däremot kan jag sätta mig ner med en bok och lära mig en helt nytt avsnitt av ett programmeringspråk som Delphi/python utan några som helst problem..

Angående att spela mot polare är lite svårt.. kan ju inte sätta mig vid bordet med noll kunskap och köra mot andra som vet vad dom gör och spelar för att spela, om ni fattar. Då blir jag bara 3e hjulet i det hela.. det hade nog varit ett bra tips om jag redan kunde grunderna i spelet och därför kunde gå MED in i spelet, fast på nybörjarnivå, att gå med in i ett spel med noll kunskap är nog ingen bra idé
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in