2011-05-19, 23:02
Medlem
Jag har köpt ett par frön som jag har tänkt plantera utomhus.

Jag vet hur det ska gå till för jag har odlat utomhus förut och det gick bra, men nu ska jag testa nånting nytt.

Hade tänkt germinata fröna och plantera dom i små krukor, istället för att låta dom vara inomhus eller i ett växthus nån vecka för att dom ska växa till en tålig längd så hade jag tänkt plantera dom direkt ute i skogen.

genom att klippa av en petflaska och sätta den över fröet i krukan så kanske man kan skapa nått "artificiellt" växthus, men jag är inte helt säker på att det kommer funka.

Är det någon som har erfarenhet eller vet om det här fungerar?

Bild http://imgur.com/gkLdK

en annan fråga, hur varmt ska det vara om natten för att plantorna ska trivas? (åtminstonde inte dö)
bor i norrland så vädret kan vara lite jobbigt för plantorna ibland.
Citera
2011-05-19, 23:05
Bannlyst
Nu vet jag ju inte hur varmt det är i Norrland, men förr förra sommaren så odlade vi allt utomhus, la det bara i jorden och ett par stycken direkt i krukan det funkade alldeles utmärkt men detta var i Stockholms området.
Citera
2011-05-21, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagiskaSvampens
Nu vet jag ju inte hur varmt det är i Norrland, men förr förra sommaren så odlade vi allt utomhus, la det bara i jorden och ett par stycken direkt i krukan det funkade alldeles utmärkt men detta var i Stockholms området.

vilken månad var det här?
hur varmt var det ute då (på dagen och kvällen)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in