2011-05-19, 21:17
Bannlyst
Såg lite av det danska programmet "Hundra procent bonde" på SVT idag och fick ett skrattanfall i slutet av programmet när hans bäbis satt på ryggen medans han grävde i gjorden och babblade oavbrutet. Ungen bara satt där och glodde.

MEn eftersom det var en danskt program lär den väl inte komma upp på SVT Play. Nån aning om var man kan hitta en fil på den så jag kan ladda upp det klippet på YouTube?
Citera
2011-05-19, 21:47
Medlem
mishimas avatar
Jag blev väldigt överraskad av att SVT visade när han skar halsen av geten. SVT brukar vara snabba med att censurera sådant och lägga in svart ruta.
Citera
2011-05-19, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag blev väldigt överraskad av att SVT visade när han skar halsen av geten. SVT brukar vara snabba med att censurera sådant och lägga in svart ruta.
Det blev jag också. Brrrr! Det är ju ett dansk program, men det kanske kommer klagomål snart.
Citera
2011-05-19, 21:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Det blev jag också. Brrrr! Det är ju ett dansk program, men det kanske kommer klagomål snart.

Jag kollade bara med ett öga så jag hängde inte med riktigt och visste inte vad han skulle göra med djuret. Blev rätt paff när han satte kniven i halsen på den.
Citera
2011-05-20, 01:30
Medlem
Det danska arkivet finns här: http://www.dr.dk/dr1/bonderoeven
Citera
2011-05-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Det danska arkivet finns här: http://www.dr.dk/dr1/bonderoeven
Tusen tack!!
Citera
2011-06-04, 21:08
Medlem
En egen tråd om 100% bonde???

Danska sidan är väl ok om man förstår det språket..

.
Citera
2023-04-10, 15:50
Avstängd
Intressant serie som gått 22 säsonger. Väldigt allsidig och kunnig bonde. Har lite fåglar och några kor och lite annat. Odlar ganska mycket.
Citera
2023-04-10, 18:06
Medlem
Vad det gäller avlivning av djur så pixlar man dom stora. Senast jag såg något avlivade han kaniner med att hålla dom i bakbenen för att sedan slå den i nacken för att bedöva den och sedan snitta upp halsen för avblodning. Det fick man se live - jag är själv född på landet så det var inte upprörande - säkert annat för stassisarna. När han sköt hästen/kossan så blurrade man bilden. Men styckning och avhudning fick man se.

Danskarna är förmodligen tåligare - dom är ju ett bondeland med allt vad det innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in