Jag str infr ett minsann knepigt val och mste hr under dagarna bestmma mig hur jag vill gra.
Lget ser ut som shr: Jag har ftt ett jobberbjudande ver sommaren (kan brja i Juni eller Augusti) och jobba ver sommaren tills jag fr tillbaka min ordinare arbetsplats.
Det jag erbjuds p denna arbetsplats ver sommaren r 60 kr /h + provision frn frsta sljet. 35 kr per slj. Mlet kommer att ligga p 2 ordar i timmen.
Jag kommer att jobba 12-19 torsdag-sndag. Ledig mn,tis,ons.
Jag har rtt till inkomstrelaterad a-kassa (80%) frn mitt gamla jobb. Jag snittar ungefr dr en 12.000 kr fre skatt. Har ingen aning om hur mycket jag skulle f ut i dagsfrtjnst.
Nu terstr det att se om jag ska ta jobbet. Ta chansen att tjna lite mera pengar eller om det kommer g jmt ut med a-kassan? D kan jag ju lika grna stanna hemma tills ajg fr tillbaka mitt gamla jobb i hst.
Jag vet inte riktigt , r lite kluven. Behver era sikter.
Ditt framtida CV ser betydligt bttre ut om du visar att du haft arbete istllet fr att g p A-kassa.
Detsamma gller ven inom det fretaget du jobbar p. Visar du framftterna dr s kanske du kan kliva uppt i karriren s smningom.
Jag fattar inte ungdomars beteende idag dr allting ska handla om pengar. Tjnar man inte tillrckligt enligt sin egen nsa s r det bttre att sitta hemma med A-kassa eller socialbidrag. Det r det absolut dummaste man kan gra i sitt liv.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!