2011-05-19, 15:46
Bannlyst
Hej FB.

Jag str infr ett minsann knepigt val och mste hr under dagarna bestmma mig hur jag vill gra.

Lget ser ut som shr: Jag har ftt ett jobberbjudande ver sommaren (kan brja i Juni eller Augusti) och jobba ver sommaren tills jag fr tillbaka min ordinare arbetsplats.

Det jag erbjuds p denna arbetsplats ver sommaren r 60 kr /h + provision frn frsta sljet. 35 kr per slj. Mlet kommer att ligga p 2 ordar i timmen.

Jag kommer att jobba 12-19 torsdag-sndag. Ledig mn,tis,ons.

Jag har rtt till inkomstrelaterad a-kassa (80%) frn mitt gamla jobb. Jag snittar ungefr dr en 12.000 kr fre skatt. Har ingen aning om hur mycket jag skulle f ut i dagsfrtjnst.

Nu terstr det att se om jag ska ta jobbet. Ta chansen att tjna lite mera pengar eller om det kommer g jmt ut med a-kassan? D kan jag ju lika grna stanna hemma tills ajg fr tillbaka mitt gamla jobb i hst.

Jag vet inte riktigt , r lite kluven. Behver era sikter.
Citera
2011-05-19, 15:49
Bannlyst
Glmde givetvis sga att vi ocks har ett traktamente p 135 kr / dag.
Citera
2011-05-19, 15:50
Medlem
Johan0201s avatar
r du inte tvingad att ta jobbet? eller det r inte genom arbetsfrmedlingen?
Citera
2011-05-19, 15:51
Bannlyst
Nej allts det r inom samma fretag. Fast egentligen jobbar jag som innersljare. Men nu har jag blivit erbjuden Field Marketing.
Citera
2011-05-19, 15:53
Medlem
Johan0201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conzec
Nej allts det r inom samma fretag. Fast egentligen jobbar jag som innersljare. Men nu har jag blivit erbjuden Field Marketing.
Personligen hade jag nog inte tagit det om det blir ungefr samma ln som frn kassan..
Citera
2011-05-19, 15:56
Bannlyst
Jadu som sagt. Jag r lite kluven ocks. Fr samtidigt vet jag inte exakt hur mycket A-kassan kommer att ge.

Och ger det ungefr lika s har jag fortfarande chansen att tjna en del p provision.
Citera
2011-05-19, 16:01
Medlem
Johan0201s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conzec
Jadu som sagt. Jag r lite kluven ocks. Fr samtidigt vet jag inte exakt hur mycket A-kassan kommer att ge.

Och ger det ungefr lika s har jag fortfarande chansen att tjna en del p provision.

Sant! Men kan du inte rkna ut sjlv hur mycket du kommer f ut av kassan?
Citera
2011-05-19, 16:05
Bannlyst
Hur ska jag kunna gra det?

Ngon annan som vill lgga in en flik hr eller?
Citera
2011-05-19, 16:10
Medlem
Conceptions avatar
Sjlvklart tar du jobbet!!!

Ditt framtida CV ser betydligt bttre ut om du visar att du haft arbete istllet fr att g p A-kassa.

Detsamma gller ven inom det fretaget du jobbar p. Visar du framftterna dr s kanske du kan kliva uppt i karriren s smningom.

Jag fattar inte ungdomars beteende idag dr allting ska handla om pengar. Tjnar man inte tillrckligt enligt sin egen nsa s r det bttre att sitta hemma med A-kassa eller socialbidrag. Det r det absolut dummaste man kan gra i sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in