2011-05-19, 12:20
Medlem
BlueGazellas avatar
Hjälp! Jag håller på att få ett utbrott här. Jag ska göra ett test inför ett jobb jag sökt och de har skickat mig en länk till testet.
När jag klickar på testet står det följande:

"Webbläsaren eller operativsystemet i datorn är inte lämpliga för att din bedömning ska kunna genomföras."
"Krav på Macintosh®-webbläsare och operativsystem:
Safari® 3 på Macintosh® OS X Leopard
Du måste eventuellt uppgradera webbläsaren eller använda en annan dator för bedömningen av ovanstående kombinationer."

Jag har en MacBook Pro med Safari 5.0.5 och Snow leopard.
Jag borde alltså enligt mig verkligen kunna köra denna länk?? Jag förstår ingenting och får snart ett nervous breakdown. "Uppgradera webbläsaren" VA? Jag har ju en bättre version än den som står där om jag fattat allt rätt? Ska jag behöva nedgradera min webbläsare eller??
Har aldrig stött på detta tidigare och vet inte vad jag ska göra. Jag har ingen annan dator. Varför gör de test som inte fungerar på en ny dator??

Hjälp snälla
Citera
2011-05-19, 12:31
Medlem
BenAsslicks avatar
...Testa en annan webbläsare?
Citera
2011-05-19, 12:39
Medlem
mungs avatar
Dålig programmering... du kan ställa in Safari så att den låtsas vara Explorer eller någon annan webläsare. För att göra detta ska det finnas något alternativ i någon meny som tar fram debugmenyn och därifrån går det att göra en hel del. Sitter inte på en mac nu så jag kan tyvärr inte ge tydligare instruktioner...
Citera
2011-05-19, 12:43
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
...Testa en annan webbläsare?

Hur menar du då? Jag har testat på min andra gamla dator men där var det fel på upplösningen och trots att jag ändrade fungerade det ändå inte
Citera
2011-05-19, 12:43
Medlem
BlueGazellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Dålig programmering... du kan ställa in Safari så att den låtsas vara Explorer eller någon annan webläsare. För att göra detta ska det finnas något alternativ i någon meny som tar fram debugmenyn och därifrån går det att göra en hel del. Sitter inte på en mac nu så jag kan tyvärr inte ge tydligare instruktioner...

Tack, visste inte om att det gick. Ska försöka sitta och kolla själv.
Citera
2011-05-19, 13:59
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueGazella
Hur menar du då? Jag har testat på min andra gamla dator men där var det fel på upplösningen och trots att jag ändrade fungerade det ändå inte

Jag menar att du borde testa att ladda ner en annan webläsare till din mac och se om du kommer in på sidorna då.

Tips från coachen är att försöka dig på Chrome, Firefox och/eller Opera.
Citera
2011-05-19, 15:53
Medlem
raasmuss avatar
Avinstallera Safari och ladda hem en ny version, annars testa annan webbläsare. Kolla inställningarna så att Safari tillåter plug-ins, Java osv(cmd+,)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in