2012-09-19, 13:26
Medlem
politins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Inte en chans..

Citat:
Ursprungligen postat av Emptycola99
Det kostar 17 tusen att framställa och anlita en som kan se av ditt fingeravtryck emot det dom hittar på plats och det du får betala för att åka fast på 1 målning går dom nog back 15 tusen så inte på en som målar lite då o då

Det gör dom. Händer även att dom tar DNA-prov.
Det gjorde dom på en handske dom hittade vid ett knas-tillfälle en gång för mig, 6-8 månader senare torskade jag för en annan grej och blev topsad innan jag blev ivägsläppt. Senare blev jag inkallad för förhör angående handsken. Nekade dock allt och åtalet släpptes med en gång. Har även varit med om att dom har matchat fingeravtryck på burkar mot misstänkta personer.
Citera
2012-09-19, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av politin
Det gjorde dom på en handske dom hittade vid ett knas-tillfälle en gång för mig, 6-8 månader senare torskade jag för en annan grej och blev topsad innan jag blev ivägsläppt. Senare blev jag inkallad för förhör angående handsken. Nekade dock allt och åtalet släpptes med en gång. Har även varit med om att dom har matchat fingeravtryck på burkar mot misstänkta personer.

åh fan! Risken är nog dock väldigt låg, fast onödigt att riskera.
Lika bra att ta med sina burkar och handskar för onödigt att skräpa ner naturen dessutom.
Citera
2012-09-19, 22:36
Medlem
Likwits avatar
Citat:

Den historian jag har hört om DNA-prov och tappad handske så var det ett ganska extremt fall och inte en burk vid en vägg som målats.

Men självklart ska man alltid vara försiktig och grejen är att dom kan ta fingeravtryck om det är en större grej och andra bevis vid målningen, eller om du kör tex insidor är att när du väl torskar så åker du på det med fall du har otur.
Citera
2012-09-20, 18:00
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Den historian jag har hört om DNA-prov och tappad handske så var det ett ganska extremt fall och inte en burk vid en vägg som målats.

Men självklart ska man alltid vara försiktig och grejen är att dom kan ta fingeravtryck om det är en större grej och andra bevis vid målningen, eller om du kör tex insidor är att när du väl torskar så åker du på det med fall du har otur.
min polare vart nergolad av en snubbe och då tog de DNA från en handske snubben gav till dem ( han var en ''vän'' till min polare ) och sen topsade de han. DNAt matchade men han nekade och släpptes
Citera
2012-09-20, 23:58
Medlem
politins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit

Extremt fall vet jag inte, polarn som åkte fast vid tillfället fick väl 10-15k i skadestånd så nån superstor grej vill jag inte påstå det var.
Citera
2012-09-23, 23:23
Medlem
(Borde f.ö. finnas en samlingstråd för markers!)

Hurpass bra är dessa? http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=ind ustrikrita&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=2762

Verkar intressant, länka gjärna bilder på tags som dragits med dessa, dela gjärna med er av erfarenheter också, funderar på å köpa.
Slits udden lätt?
Citera
2012-09-23, 23:30
Medlem
Likwits avatar
Citat:
Extremt fall vet jag inte, polarn som åkte fast vid tillfället fick väl 10-15k i skadestånd så nån superstor grej vill jag inte påstå det var.

extremfall var väl att ta i, men den jag hörde om var inte en handske intill en vägg!
Citera
2012-09-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoplesTemple
(Borde f.ö. finnas en samlingstråd för markers!)

Hurpass bra är dessa? http://www.highlights.nu/index.php?setID=setID&id=3&page=13&search_text=ind ustrikrita&x=0&y=0&page=14&shophex=&pid=2762

Verkar intressant, länka gjärna bilder på tags som dragits med dessa, dela gjärna med er av erfarenheter också, funderar på å köpa.
Slits udden lätt?
Helt ok faktiskt. Värd 80kr är den dock inte, jag råder dig att leta runt i lokala butiker och helt enkelt plocka på dig ett par.
Citera
2012-10-01, 19:44
Medlem
1. Vilken burk överlever buffen bäst?

2. Linjeväggar, t.ex om man står två meter från ett spår, dras man in?

Vart ungefär går fartgränsen tills man sugs in?
Citera
2012-10-01, 20:20
Medlem
Man sugs aldrig in, det är en myt.
Citera
2012-10-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Bomb
1. Vilken burk överlever buffen bäst?

2. Linjeväggar, t.ex om man står två meter från ett spår, dras man in?

Vart ungefär går fartgränsen tills man sugs in?
1. Personligen skulle säga att rostskyddsfärgerna är rätt tåliga. Corrostabil, för att nämna en.

2. Är det två meter mellan spår och vägg så skulle jag rekommendera dig att inte stå kvar och måla när tåget åker förbi. Både för att det inte är speciellt smart att låta tågföraren se dig och för din egen säkerhet. Är det såpass tight mellan spåret och väggen så se till att vara uppmärksam och möjligtvis måla i början/slutet av väggen/tunneln så att du snabbt kan ta dig från spåret när tåget närmar sig.

Se till att ha koll på tågtiderna* eller måla när spåret är avstängt för spårarbete eller liknande, då behöver du inte ta hänsyn till något av de nämnt ovan - dock är det alltid bra att vara på tårna om ett arbetarlok skulle närma sig.

* Godståg vet man aldrig med. Oftast låter det väldigt mycket när de närmar sig och man hör de på lång väg samt uppnår de inte den hastigheten som andra tåg oftast gör.
Citera
2012-10-01, 20:35
Medlem
Tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här