• 2
  • 3
2012-09-25, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtroligtLugn
Sysslat mycket med 018, 122, 210, 307 mm men sen också UR-144, MAM-2201, AM-2201, AM-2221, AKB-48 mm. Föredrar JWH-018 över allt annat syntetröka

Okej. Men tullen gör ju knappast razzia över lagliga saker.
Citera
2012-09-25, 14:40
Medlem
Fick igenom JWH & UR144 idag så det är inga problem.
Citera
2012-09-25, 15:40
Medlem
OtroligtLugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveabroa
Okej. Men tullen gör ju knappast razzia över lagliga saker.

Notera att det inte är lagligt. Hittills har vi råkat ut för 4 husrannsakan som bedrivits av TULLEN med åklagarbeslut om husrannsakan.

Det är lagligt till det mån att du inte får fängelse men tro det eller ej, det är fortfarande klassat som ett ämne som kan missbrukas och är därför i regel olagligt. Du kanske inte får fängelse för själva innevarande av krydda, men har suttit med folk som torskat för skattebrott då dom inte beskattat sin verksamhet mm. Tro mig dom fittorna sätter dit dig om dom får chansen.

Glöm inte att den enda drog som staten egentligen kan tillåta är den dom själva säljer, därför har vi vårat ständiga krig.
Citera
2012-09-25, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtroligtLugn
Notera att det inte är lagligt. Hittills har vi råkat ut för 4 husrannsakan som bedrivits av TULLEN med åklagarbeslut om husrannsakan.

Det är lagligt till det mån att du inte får fängelse men tro det eller ej, det är fortfarande klassat som ett ämne som kan missbrukas och är därför i regel olagligt. Du kanske inte får fängelse för själva innevarande av krydda, men har suttit med folk som torskat för skattebrott då dom inte beskattat sin verksamhet mm. Tro mig dom fittorna sätter dit dig om dom får chansen.

Glöm inte att den enda drog som staten egentligen kan tillåta är den dom själva säljer, därför har vi vårat ständiga krig.

Nej man kan beställa pulver utomlands som inte är klassat här. Tar dom det så kommer de endast att ringa/skicka brev. Isofall ska man bara neka, fast det är inget måste. Det enda rätt de har är att ta det då det KAN användas i berusnings syfte.
Citera
2012-09-25, 21:05
Medlem
OtroligtLugns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sveabroa
Nej man kan beställa pulver utomlands som inte är klassat här. Tar dom det så kommer de endast att ringa/skicka brev. Isofall ska man bara neka, fast det är inget måste. Det enda rätt de har är att ta det då det KAN användas i berusnings syfte.

Aja du får tro vad du vill, säger bara att när du väl torskar med 25-250g i tullen så var inte förvånad att dom kommer och bankar på dörren. pz
Citera
2012-09-25, 22:15
Medlem
Bongmons avatar
Man beställer med UPS eller DHL för minimal risk att bli av med det i tullen.
Man beställer från UK eller tyskland. (Ja brukar även köpa grejer från spanien ibland, vet inte hur hård koll det är därifrån, men ja har fått allt)

Funkar för mig. Fan vi fick in as-suspekta megapåsar märkta "green tea" med ett flummigt mönster för några år sen, ingen förpckning runt om alla gånger heller.

De är klart tullen har koll, men de hittar bara en bråkdel av allt som kommer.

De vanligaste ja beställer är rena syntetiska cannabinoider. Köp från bbrc och låt UPS frakta det.
Senast redigerad av Bongmon 2012-09-25 kl. 22:19.
Citera
2012-09-26, 01:37
Medlem
OtroligtLugns avatar
Om du ska beställa från BBRC så är deras EMS säkraste metoden. Har aldrig fått något haffat i tullen från dom bortsett från när dom packade i låda ist för kuvert.. Nackdelen med BBRC är att det är dyrt... Åker du till England t.ex och hämtar själv så får du ut ca. 2,5 ggr mer än om du skulle köpa via BBRC såvida du inte köper bulk ( 200g får du lätt 80kr/g från BBRC, osv.)
Citera
2012-09-26, 20:35
Medlem
BBRC sa så här till mig via Mail:
We will send it as DPD or DHL courier probably because all UPS packages are also seized.

BBRC skickar inte ifrån england. Titta på tracking numret.
Står oftast .PL el .CZ i slutet. Vilket är polen mm

----------------------------------------------------
Tullen tog 6 av ca 15 paket av mig.
Från Polen .PL samt .CZ
Jag har inte fått nån lapp av tullen.
Såvitt jag förstått. Så är Cannnabioder som inte är olagligklassade bara
lagligt för Labb mm att importera & måste ha ett Importtillstånd.
Ett sånt importtillstånd kostar 10-20.000kr om året.
Vet inte hur det funkar, men därför har tullen rätt att ta alla cannbioder o andra pulver om
du inte uppvisar importtillståndet samt att det ska ligga sådana import papper i försändelsen.
Det är vad jag hört. Så ta det inte som Fakta.
Senast redigerad av RCimporter 2012-09-26 kl. 20:40.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in