Citat:
Ursprungligen postat av ETTMYCKETLANGTNAMN
Ja, men det är PokerStars i mitt fall som står för tjänsten. Jag själv erbjuder ingen en tjänst, jag bara väntar på deras misstag för att ta deras pengar.
Visst, Poker stars står för klienten och tar en "rake"(avgift) på några procent men den största delen går till personerna som vinner.
Du erbjuder en tjänst som är att du ger andra chansen att vinna pengar av dig. Du tar alltid en risk då du spelar om pengar .
Citat:
Ursprungligen postat av ETTMYCKETLANGTNAMN
Hade det varit så hade alla spelat Zynga Poker. På Pokerstars spelar man för att vinna pengar. När jag går hem från bion kan jag vara nöjd trots att det kostat mig 200kr, men ingen människa kan lämna pokerrummet nöjd om han är 200 kr fattigare.
Nej inte direkt efteråt, men han tyckte säkert att det var roligt att spela och provar igen och vinner och blir jätteglad.
Alla spelare vinner och förlorar, och väldigt många tycker inte att det gör ngt om man måste sätta in nya pengar då och då för de tycker att det är roligt att spela.
Men sen finns det även vi som har en bankrulle och har som mål att få den att växa och ha roligt under tiden.
Den tiden jag spelade poker gjorde jag det för att det var roligt och jag fick väldigt mycket adrenalin av det. Men jag läste även lite böcker och pluggade statistik för att bli en vinnande pokerspelare.