2011-05-19, 02:35
Bannlyst
Tja, spelar själv micro på PokerStars och snittar väl 2-3k kroner i månaden. Fina pengar men knappast något som räcker mer än till ett par utgångar. Trots dessa blygsamma pengar kan jag ibland få ett dåligt samvete, för varje set jag sveper någon med är det någon som säger fitta/scheise/fuck. Sen har vi idioterna som köper in fullt hela tiden för att i timmar bli gangbangade av regs som står i kö. Jag kan inte sluta att tycka synd om dem.

Visst, jag vill bli rik, men vill jag verkligen bli det på poker? Är en Porsche värd att någon galning spelar bort sin familjs pengar? Att någon stackare slänger sig framför tåget? Vill jag bo i en lägenhet byggd av spelnarkomaners pengar?

Visst, man spelar ju mot regs med, men även de hämtar sina pengar från fisk.

Vad tycker ni andra? Speciellt ni som spelar om mer pengar? Njuter ni verkligen när ni vinner en pot på 1000€ eller skänker ni en tanke till den förlorande spelaren? Eller skiter ni i det likt judar?

Jag älskar poker, men kan inte sluta tänka på att jag tar psykiskt sjuka människors pengar. Vill jag verkligen gå upp i nivå? Hur tänker ni på heltid? Vad tycker ni om att ni är en av väldigt få personer som tjänar enorma pengar på att skada andra personer?

Visst, slutar jag spela kommer bara ett annat reg fylla ut min plats, så kan man ju också tänka, men gör man det om man spelar in flera miljoner?
Citera
2011-05-19, 02:50
Medlem
Ironworkers avatar
Var glad att du vinner pöjk. Värre för såna som mig som spelar bort vår familjs besparingar. Bara under 2011 är man väl ganska saftigt back tack vare såna som dig.

Men men, man kan ju hoppas att det vänder. Annars kan du gärna få lätta dit samvete lite och ge tillbaka lite av de där pengarna du våndas över att ha "snott"
Citera
2011-05-19, 02:53
Medlem
Algebras avatar
Poker är som vilken typ av ekonomi som helst. Man betalar för att få ut ngt, det kan vara en vara en tjänst eller ett nöje.

I poker så handlar det om nöje, då de flesta spelar för att man tycker att det är kul. Så förutsatt att man förlorar. Vad är det för skillnad på att spela den turnering med 100kr i inköp och att gå på bio för 100 kr.

Jag tycker båda är kul men i poker kan det gå bra och vinsten kan gå till mig istället för ett företag.

Detta är förutsatt att man är en förlorande spelare, är man en vinnande så är det bara ännu bättre.

Nej, jag har aldrig fått dåligt samvete. Visst finns det en del som är spelberoende och spelar bort alla sina pengar men det är inget som jag kan göra ngt åt.
Citera
2011-05-19, 02:56
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironworker
Var glad att du vinner pöjk. Värre för såna som mig som spelar bort vår familjs besparingar. Bara under 2011 är man väl ganska saftigt back tack vare såna som dig.

Men men, man kan ju hoppas att det vänder. Annars kan du gärna få lätta dit samvete lite och ge tillbaka lite av de där pengarna du våndas över att ha "snott"

Då kan jag tipsa dig om att antingen sluta spela eller börja plugga poker då det är ett spel där skickligheten avgör i längden.

"Spela aldrig för mer än vad du har råd med att förlora"
Citera
2011-05-19, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Algebra
Poker är som vilken typ av ekonomi som helst. Man betalar för att få ut ngt, det kan vara en vara en tjänst eller ett nöje.
Ja, men det är PokerStars i mitt fall som står för tjänsten. Jag själv erbjuder ingen en tjänst, jag bara väntar på deras misstag för att ta deras pengar.

Citat:
I poker så handlar det om nöje, då de flesta spelar för att man tycker att det är kul. Så förutsatt att man förlorar. Vad är det för skillnad på att spela den turnering med 100kr i inköp och att gå på bio för 100 kr.
Hade det varit så hade alla spelat Zynga Poker. På Pokerstars spelar man för att vinna pengar. När jag går hem från bion kan jag vara nöjd trots att det kostat mig 200kr, men ingen människa kan lämna pokerrummet nöjd om han är 200 kr fattigare.
Citera
2011-05-19, 03:23
Medlem
Ironworkers avatar
Citat:
Då kan jag tipsa dig om att antingen sluta spela eller börja plugga poker då det är ett spel där skickligheten avgör i längden.

"Spela aldrig för mer än vad du har råd med att förlora"

Jag tycker ju själv att jag är bra, måste vara variansen som är enormt mot mig. Det vänder nog snart ändå. Men tack för rådet, ska fundera över det.

Absolut, man ska inte spela för mer än man har råd att förlora, så det gör jag väl inte riktigt, även om pengarna man förlorar kan vara sura. Men det är ett dyrt nöje, som någon tog upp med bion (fast liiite dyrare).
Citera
2011-05-19, 03:26
Bannlyst
Citat:

Ja, pokerstars t.ex tjänar dom där 100kronorna, men alla pengar som den personen sen spelar bort när han kör mot TS går ju till TS och inte till pokerstars och då handlar det knappast heller om 100kr, din jämförelse är inte logisk.

Klart det finns en aspekt som man kan ha dåligt samvete över när man vinner pengar i poker, det är ju självklart, särskilt när det finns så många spelberoende som lirar bort pengar dom inte har råd att lira bort.

Jag spelar dock inte poker, vet knappt hur man gör det, har max spelat 4-5ggr.
Citera
2011-05-19, 03:54
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETTMYCKETLANGTNAMN
Ja, men det är PokerStars i mitt fall som står för tjänsten. Jag själv erbjuder ingen en tjänst, jag bara väntar på deras misstag för att ta deras pengar.

Visst, Poker stars står för klienten och tar en "rake"(avgift) på några procent men den största delen går till personerna som vinner.

Du erbjuder en tjänst som är att du ger andra chansen att vinna pengar av dig. Du tar alltid en risk då du spelar om pengar .

Citat:
Ursprungligen postat av ETTMYCKETLANGTNAMN
Hade det varit så hade alla spelat Zynga Poker. På Pokerstars spelar man för att vinna pengar. När jag går hem från bion kan jag vara nöjd trots att det kostat mig 200kr, men ingen människa kan lämna pokerrummet nöjd om han är 200 kr fattigare.

Nej inte direkt efteråt, men han tyckte säkert att det var roligt att spela och provar igen och vinner och blir jätteglad.

Alla spelare vinner och förlorar, och väldigt många tycker inte att det gör ngt om man måste sätta in nya pengar då och då för de tycker att det är roligt att spela.

Men sen finns det även vi som har en bankrulle och har som mål att få den att växa och ha roligt under tiden.

Den tiden jag spelade poker gjorde jag det för att det var roligt och jag fick väldigt mycket adrenalin av det. Men jag läste även lite böcker och pluggade statistik för att bli en vinnande pokerspelare.
Citera
2011-05-19, 04:08
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Ja, pokerstars t.ex tjänar dom där 100kronorna, men alla pengar som den personen sen spelar bort när han kör mot TS går ju till TS och inte till pokerstars och då handlar det knappast heller om 100kr, din jämförelse är inte logisk.

Klart det finns en aspekt som man kan ha dåligt samvete över när man vinner pengar i poker, det är ju självklart, särskilt när det finns så många spelberoende som lirar bort pengar dom inte har råd att lira bort.

Jag spelar dock inte poker, vet knappt hur man gör det, har max spelat 4-5ggr.

Sidan tar ut en liten vinst, absolut men det mesta går tillbaka till spelarna.
Om jag och TS skulle spela mot varandra om 100kr och jag skulle förlora så skulle TS vinna runt 90kr och 10kr gå till pokerstars.

Samvetesaspekten för mig är inte mycket större än om jag skulle driva en kiosk och sålde godis. Småbarn köper upp sina veckopengar och sockerberoende skulle köpa för pengar som de egentligen borde lägga på annat.
Citera
2011-05-19, 04:09
Medlem
Algebras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironworker
Jag tycker ju själv att jag är bra, måste vara variansen som är enormt mot mig. Det vänder nog snart ändå. Men tack för rådet, ska fundera över det.

Absolut, man ska inte spela för mer än man har råd att förlora, så det gör jag väl inte riktigt, även om pengarna man förlorar kan vara sura. Men det är ett dyrt nöje, som någon tog upp med bion (fast liiite dyrare).

Du har fått ett PM med ett boktipps som hjälpte mitt spel i början.
Citera
2011-05-19, 05:26
Medlem
Trillskes avatar
Jag kommer inte utala mig om hur motståndaren mår eller hur korten landade, jag fokuserar bara på vår prestation.
//Pep Guardiola

När jag vinner är det en seger för pokern, oklart varför.
//Xavi

NOO, MY FACE, MY BEAUTIFUL FACE!
//Pedro
Senast redigerad av Trillske 2011-05-19 kl. 05:29.
Citera
2011-05-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag kommer inte utala mig om hur motståndaren mår eller hur korten landade, jag fokuserar bara på vår prestation.
//Pep Guardiola

När jag vinner är det en seger för pokern, oklart varför.
//Xavi

NOO, MY FACE, MY BEAUTIFUL FACE!
//Pedro

Hahah.. Visca Cataclownia!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem