Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-19, 00:27
  #1
Medlem
origamis avatar
Hej Flashback. Jag har ett problem jag inte vågat tala om.

Det är så att då folk hjälper mig så blir jag mycket tacksam. Problemet är att ibland då jag får hjälp så börjar jag att tänka undermedvetet saker om hjälparen som är negativa. Typ som jag skulle kunna tänka mig säga något fult eller såra den person som hjälper mig annors bara. Vet att det låter sjukt och skulle inte göra det, men varför är det ibland sådana tankar i mitt huvud och hur blir jag av med det? Är det vanligt att undermedvetandet gör sådant att man tänker negativa om någon som är snäll med en och man är mycket tacksam över det?
Citera
2011-05-19, 01:00
  #2
Medlem
Théodicées avatar
Jag brukar själv råka ut för det ibland. Brukar bara roas av det. Jag vet ju att jag inte menar det, och samtidigt har jag ju ingen kontroll över de tankarna, så varför bry sig.
Citera
2011-05-19, 17:10
  #3
Medlem
RAAxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Théodicée
Jag brukar själv råka ut för det ibland. Brukar bara roas av det. Jag vet ju att jag inte menar det, och samtidigt har jag ju ingen kontroll över de tankarna, så varför bry sig.

När jag läste det du skrev så kände jag igen mig lite, att man får såna tankar, men man är medveten om att det inte är så seriöst så det blir mer kul än allvarligt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback