2019-01-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Eftersom du verkar finna stöd från samtal tycker du kan testa ett tolvstegsmöte. Träffa folk som går en liknande väg som du. Väldigt givande.

Starkt jobbat förresten!

Ja hon ville jag skulle lägga in mig men det är inget allternativ då jag vet att jag klarar det. Sen kan jag inte förlora mitt barn. Men hon gick med på behandling vid henne då så det känns bra. Hållit mig från trammet än. Men blivit lite tjack och gräs nu i helgen. Vet inte varför då jag inte gillar dom drogerna. Men nya tag. Jag ska blir drogfri så är det bara!
Citera
2019-02-07, 20:21
Medlem
Fittfluffs avatar
Drygt 4 månader har jag varit utan benso idag. Självmedicinerade pga grov ångest och ett psykotiskt ex men det gick överstyr och jag var nära att verkligen förstöra hela mitt liv. Kunde trycka i mig 10-12mg xanor så fort jag kände mig dålig och oftast ledde det bara till ännu mer skit för mig och alla i min närhet. Så glad att det är över.
Citera
2019-02-08, 14:48
Medlem
Howdy Boys and Girls...

Kan passa på att dela med mig att jag idag har varit fri sedan 16 November 2017 från Oxycontinet som läkare skrev ut åt HV för lätt till mig. Man blev vad jag kallar en ofrivillig narkoman med ett hemskt intag på ca 3500-3800mg Oxycontin per vaket dygn. Fruktansvärda halveringstider och var ett rent HV att bli av med men glädjer mig än idag att jag lyckades komma ur den skiten speciellt på de ENORMA jädrans doserna.

Kan jag komma ur det så kan vem som helst!!!

Kämpa på, man lyckas om man verkligen vill oavsett hur hemsk AT man har.
Citera
2019-02-10, 23:53
Medlem
mjaubrums avatar
Läste tråd om sub at och kom på att det var ca ett år sedan jag sluta med det och 3 månader sen med kratom. Fan vad hjärnan blir kidnappad när man är inne i det. En jävla mani.

Synd att efterverkningarna fortfarande ligger som en kometsvans från missbruket bara. Jag hade hoppata på nåt sätt att allt skulle lösa sig bara man sluta. Men man får komma ihåg var man en gång varit och vad man faktiskt har varit med om.

All respekt till ni som har lyckats. Jag börjar förstå nu.
Citera
2019-02-12, 12:07
Medlem
DrunkenCats avatar
Så ja, ett år utan sponken nu. Jädrar va skönt de e😀😀
Citera
2019-02-12, 13:12
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenCat
Så ja, ett år utan sponken nu. Jädrar va skönt de e😀😀

Bra jobbat!
Citera
2019-02-19, 14:23
Medlem
Troubleholders avatar
5 månader fri från tjack idag, 11.5 månad utan alkohol. Kan erkänna att jag druckit en öl vid 2 tillfällen under dessa 11 månader när jag åt middag hos familjen, men sen vart det inte mer, hade inte ens ett sug.
Mådde givetvis dåligt från september-november och var nära på återfall på tjack men tog aldrig nåt.
Om jag jämför måendet nu med för ett år sen så är det en stor jämförelse. Idag mår jag super bara jag öppnar persiennen och får solen i ansiktet.

För ett år sen så mådde jag endast bra på tjack.

Underbart detta. Nu kör jag nog en runda med lite bra musik och firar mig själv. Kanske en runda in på Donken också!
Citera
2019-02-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troubleholder
5 månader fri från tjack idag, 11.5 månad utan alkohol. Kan erkänna att jag druckit en öl vid 2 tillfällen under dessa 11 månader när jag åt middag hos familjen, men sen vart det inte mer, hade inte ens ett sug.
Mådde givetvis dåligt från september-november och var nära på återfall på tjack men tog aldrig nåt.
Om jag jämför måendet nu med för ett år sen så är det en stor jämförelse. Idag mår jag super bara jag öppnar persiennen och får solen i ansiktet.

För ett år sen så mådde jag endast bra på tjack.

Underbart detta. Nu kör jag nog en runda med lite bra musik och firar mig själv. Kanske en runda in på Donken också!
Härligt! Färgen i livet kommer tillbaks långsamt men säkert
Citera
2019-02-19, 14:42
Medlem
Troubleholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dum
Härligt! Färgen i livet kommer tillbaks långsamt men säkert

Ja, så är det.

En riktigt grå och deppig dag idag, men jag mår ändå bra. senaste månaden har jag märkt att jag i princip aldrig mår dåligt längre. Oftast mår jag okej, eller bättre.

Nån gång har jag väl haft lite ångest men sånt går över oftast när jag rör på mig eller annat. Och ja, färgerna och lyckan har äntligen börjat komma tillbaka rent naturligt. Och inte av något berusningsmedel.
Citera
2019-02-26, 20:49
Medlem
2 år och 2 månader sen jag blev kvitt mitt tjack/bland missbruk. Farbror blå låste in mig men det var nog det bästa som kunde hända, osäkert om jag skulle vara vid liv vid detta laget annars

Livet rullar på, har bra folk runt mig och ett jobb jag trivs med men jävlar vad tufft det blir så fort som måendet sviktar (vilket är alldeles för ofta). Alldeles för ofta som jag kommer på mig själv att sitta och klura på anledningar/ursäkter till att peta i mig något, "har ju varit ren så länge inga problem att poppa E nån helg snart" och dylikt. Ni som har lyckats hålla er nyktra länge, har ni upplevt att dessa tankebanor försvinner med tiden?
Citera
2019-02-26, 22:15
Medlem
Såg att detta var ditt första inlägg, så jag tar och dedikerar mitt första inlägg till dig då! Schysst jobbat kompis! Har aldrig själv haft något missbruk men blir glad över att läsa sånt här, när andra tagit sig ur skiten. Tror och hoppas att de tankar om återfall försvinner med tiden. Ha det fint!
Citera
2019-02-27, 09:02
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrisen
2 år och 2 månader sen jag blev kvitt mitt tjack/bland missbruk. Farbror blå låste in mig men det var nog det bästa som kunde hända, osäkert om jag skulle vara vid liv vid detta laget annars

Livet rullar på, har bra folk runt mig och ett jobb jag trivs med men jävlar vad tufft det blir så fort som måendet sviktar (vilket är alldeles för ofta). Alldeles för ofta som jag kommer på mig själv att sitta och klura på anledningar/ursäkter till att peta i mig något, "har ju varit ren så länge inga problem att poppa E nån helg snart" och dylikt. Ni som har lyckats hålla er nyktra länge, har ni upplevt att dessa tankebanor försvinner med tiden?
Starkt jobbat! Knark var och är en hobby för många även om det ofta kan likna et heltidsjobb. Jag har bara varit clean i 10 månader men känner att livet flyter på bra. Utan mina hobbys hade jag trillat ner i mörka hål är min gissning.

Så skaffa och investera i nån sorts hobby är mitt bästa tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in