Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-05-18, 23:34
Medlem
Hur blir jag av med den här rutan?
http://i.solidfiles.net/adc4.png

Jag har tidigare provat att söka igenom helvetet vilket bara tog si sådär 3 timmar men den kommer lik förbannat upp varenda gång jag kopplar in min flashdrive.
Sitter på Windows 7.
Citera
2011-05-18, 23:45
Medlem
DetBallarUrs avatar
Har du prövat windowshjälpen?
Citera
2011-05-18, 23:55
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2ndGeneration
Hur blir jag av med den här rutan?
http://i.solidfiles.net/adc4.png

Jag har tidigare provat att söka igenom helvetet vilket bara tog si sådär 3 timmar men den kommer lik förbannat upp varenda gång jag kopplar in min flashdrive.
Sitter på Windows 7.

Den där rutan indikerar att det är nåt problem med filsystemet på ditt usb-minne/usb-hårddisk

öppna utforskaren högerklicka på disken och välj egenskaper -> diskverktyg -> kontrollera enhet efter fel, kryssa i reparera fel i filsystemet automatiskt och tryck på okej.
om det inte hjälper gör om samma sak med bägge rutorna ikryssade.
Citera
2011-05-19, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBallarUr
Har du prövat windowshjälpen?
Yesbox!

Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
öppna utforskaren högerklicka på disken och välj egenskaper -> diskverktyg -> kontrollera enhet efter fel, kryssa i reparera fel i filsystemet automatiskt och tryck på okej.
om det inte hjälper gör om samma sak med bägge rutorna ikryssade.

Jag har redan provat det. Det hjälper inte. Det är inget fel på min externa hårddisk. Det är datorn som inbillar sig. Kan man inaktivera meddelandet?
Jag vill att hårddisken ska öppnas direkt när jag kopplar in skiten.
Citera
2011-05-29, 20:06
Medlem
*Inväntar hjälp*
Med tanke på hur många som rullar windows 7 borde det redan finnas en enkel och offentlig lösning?
Citera
2011-05-29, 20:10
Medlem
Använder du säker borttagning varje gång du kopplar ur den?
Citera
2011-06-01, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olvar
Använder du säker borttagning varje gång du kopplar ur den?
Nej, det gör jag aldrig. Kan det vara något avgörande eller?
Citera
2011-06-01, 03:24
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Nej, det gör jag aldrig. Kan det vara något avgörande eller?
Långsökt. Jag har inte använt "säker borttagning" på flera år och har inte haft ett enda problem med någon av enheterna.

Kan du inte bara kopiera allt på disken till datorn och sen formatera skiten?
Citera
2011-06-01, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Långsökt. Jag har inte använt "säker borttagning" på flera år och har inte haft ett enda problem med någon av enheterna.

Inte så långsökt. Drar du ut enheten medans det skrivs data så finns det chans för ofullständig data på den. Windows ser det och tror att disken är korrupt. (Detta gäller Vista och Windows 7.)
Flaggan ligger sen kvar tills man kört en chkdsk på den.

Själv hade jag problem med en extern disk som visade rutan hela tiden. Orsaken där var en gammal papperskorg på den som spökade. Raderade den och sen löste det sig.

Men annars är det nog enklast att formatera den om man inte vill stänga av autoplay så man slipper rutan helt på alla enheter.
Citera
2011-06-01, 11:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Inte så långsökt. Drar du ut enheten medans det skrivs data så finns det chans för ofullständig data på den. Windows ser det och tror att disken är korrupt. (Detta gäller Vista och Windows 7.)

Själv hade jag problem med en extern disk som visade rutan hela tiden. Orsaken där var en gammal papperskorg på den som spökade. Raderade den och sen löste det sig.

Men annars är det nog enklast att formatera den om man inte vill stänga av autoplay så man slipper rutan helt på alla enheter.
Jag vet att det går åt skogen om det skrivs till disken när man pluggar ur, det säger väl sig själv ändå. Min poäng är helt enkelt att så länge man väntar tills kopieringen är klar plus tio sekunder så är det "lugnt". Kanske om jag hade hemliga CIA-dokument att hantera skulle jag använda "säker borttagning"

Ja, formatering löser allt så långe disken inte är fysiskt defekt. Och autoplay är skit, alla bör stänga av det. Tangentkombinationen WIN+E fungerar utmärkt....
Citera
2011-06-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Citat:

Jo, jag kan formatera den. Men den ligger på 500gb så det kommer ta ett bra jävla tag haha..
Citera
2011-06-01, 12:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Jo, jag kan formatera den. Men den ligger på 500gb så det kommer ta ett bra jävla tag haha..
Om inte chkdsk hjälper så är det nog enda lösningen. lång tid tar det ju inte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in