• 2
  • 3
2004-10-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Tibbets
Jag skulle kunna gå med på alternativet att vi vårdar dom tills dom dör men nu bor vi i Sverige och det alternativet finns inte därför så tycker jag att det är bättre att hänga ut dom så att man kan skydda sina barn.

Fler kanske borde driva den linjen istället (alltså linjen att inte släppa ut farliga personer)? Inte specifikt för pedofiler utan att alla som begår handlingar som skadar andra ska behandlas på ett sätt som går ut på att verkligen skydda omgivningen på allvar. T.ex. dom som begår upprepade våldsbrott, släpps ut ur fängelset, åker in igen, släpps ut osv. Personligen tycker jag inte dom ska släppas ut förrän man är övertygad om att risken för återfall inte är större än risken att en medborgare utvald på slump begår ett våldsbrott.

Hur skulle du skydda dina barn om pedofiler hängdes ut? Rent konkret menar jag.
Citera
2004-10-17, 22:26
Medlem
BF_Swedens avatar
Man skulle ju kunna hänga upp foton på Ica med bilder av biltjuvar, inbrottstjuvar, fartdårar, rattfyllerister, kvinnomisshandlare, skattesmitare, unga människor som slagit någon på käften på krogen etc. Eller om inte ICA känns som ett tillräckligt stort forum skulle ju staten kunna finansiera en tidning som skickas ut varje vardag till alla hushåll i närområdet där alla som någonsin begått ett brott visas upp med passfoto, personnummer, adress och telefonnummer. Om de har hemligt telefonnummer kan man publicera en anhörigs telefonnummer istället. Bra idé, va?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in