2011-05-17, 23:31
Medlem
mind_crazys avatar
Jag har länge funderat på svenskaspels tjänst, bonusskrapet. För er som inte vet vad det är är det en "spel" där man skall skrapa fram 6 frågor och sen svara sant eller falskt på dem på snabbast möjliga tid.

Det som får mig och fundera är att när man ser "förra månadens vinnare" samt "bästa hittills denna månad" så ser man sjuka tider som inte ens är möjligt att erhålla. Denna månad är det två personer som har fått alla 6 rätt på 0 sekunder. Och förra månaden låg dem bästa mellan 9s-15s och alla hade 6 rätt som vanligt. Och det tar ca. 5-6s och skrapa fram alla frågor.

Så min fråga är om det är någon mer som har spelat eller testat detta spel och som vågar sig på en kvalificerad gissning på hur man kan "fuska" på denna spel? Skall tilläggas att hela sidan är uppbyggd i flash.

För fuska gör dem, för det är som svårt och få 6 rätt på 0 sekunder.

Bifogar en länk till er som inte vet hur spelet ser ut samt hur tiderna ser ut denna månad och hur dem såg ut förra månaden:
http://i53.tinypic.com/51ssba.jpg
Senast redigerad av mind_crazy 2011-05-17 kl. 23:34.
Citera
2011-05-18, 00:17
Medlem
Har en hel uppsjö med frågor, men får börja i nån ände här.

Loggar man in med nått sorts personnummer-bundet konto? Har lite svårt att se att Marianne ska fuska om det inte är så att det kan vara någon annan som kallar sig Marianne.

Går det att gissa utan att texten dykt upp? - Isåfall är en autoklicker möjlig, även om chansen att sätta alla är (1/2)^6 bara är 1.56%.

Är det samma frågor för varje deltagare? Isåfall är det väl relativt enkelt att på Marianne's makes konto spela spelet och kolla alla svaren, därefter sätta en autoklicker att svara rätt när Marianne spelar och skrapa allting på en gång, vilket enkelt kan ge en tid på under 1 sekund. Dock gäller ju detta enbart om det går att svara under tiden "animationen" för skrapning körs.

Kan det vara en bugg där tiden av nån anledning inte startats? T.ex nåt webbläsarobjekt som blockerar en del av flashkomponenten? Är inte jättehemma på just flash.
Senast redigerad av Apopath 2011-05-18 kl. 00:19.
Citera
2011-05-18, 01:10
Medlem
mind_crazys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apopath
Har en hel uppsjö med frågor, men får börja i nån ände här.

Loggar man in med nått sorts personnummer-bundet konto? Har lite svårt att se att Marianne ska fuska om det inte är så att det kan vara någon annan som kallar sig Marianne.

Man loggar in med sitt kundnummer samt en slumpmässig kod som skickas hem till dig via posten.

Citat:
Går det att gissa utan att texten dykt upp? - Isåfall är en autoklicker möjlig, även om chansen att sätta alla är (1/2)^6 bara är 1.56%.

Du kan skrapa upp texten till ca 50% sen kan du genast svara sant eller falskt. Men "myntet" du skrapar med är jefligt segt. Dvs. rör du musen från höger till vänster snabbt så hänger myntet inte med. Så man måste ha relativt mjuka rörelser med musen.

Citat:
Är det samma frågor för varje deltagare? Isåfall är det väl relativt enkelt att på Marianne's makes konto spela spelet och kolla alla svaren, därefter sätta en autoklicker att svara rätt när Marianne spelar och skrapa allting på en gång, vilket enkelt kan ge en tid på under 1 sekund. Dock gäller ju detta enbart om det går att svara under tiden "animationen" för skrapning körs.

Det är här jag tror fusket ligger, att det är samma frågor för varje deltagare. Eftersom man kan se svaret för föregående månad. Och då är det lätt och fuska om man har två kundnummer man kan logga in via. Men vet dock inte om frågorna kommer i samma följd eller om dem är slumpmässigt utplacerade på dessa sex frågor.

Citat:
Kan det vara en bugg där tiden av nån anledning inte startats? T.ex nåt webbläsarobjekt som blockerar en del av flashkomponenten? Är inte jättehemma på just flash.

Vågar inte svara på det jag heller då jag har samma inställning till flash som du har =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in