Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-17, 23:26
Medlem
S_o_Ns avatar
kattjäveln trampade på tangentbordet och lyckades väl komma åt någon knappkombination så nu är hela jävla skärmen uppochner!! Skitstörande och om någon vet hur jag trollar tillbaka skärmen så den blir rätt igen är jag hemskt tacksam.. Den har alltså vidit sig 180 grader.

Ursäkta om det är en dum, simpel fråga och svar finns säkert om jag letar lite, men jag har redan nackspärr efter att ha skrivit det här och måste få ett svar innan jag blir galen
Citera
2011-05-17, 23:29
Medlem
Divvehs avatar
Håll in ctrl + alt och tryck på pilen upp eller ner.
Citera
Medlem
[Ctrl > Alt > Up Pil]
Citera
Medlem
comuss avatar
Ctrl-alt-uppåtpil kanske kan funka
Citera
2011-05-17, 23:30
Medlem
Tokkers avatar
Har du Windows 7, så högerklicka på skrivbordet > "skärmupplösning" > "Orientering" > "Liggande".

Om du inte har Windows 7, så ska det gå att ställa in det via dina grafik-inställningar.

Edit: Fanns tydligen oerhört simplare sätt att lösa detta problem!
Citera
2011-05-17, 23:30
Medlem
S_o_Ns avatar
Tusen tack!
Citera
2011-05-17, 23:32
Medlem
henrikos avatar
Vilka snabbtangenter som gäller kan nog bero på vilket fabrikat du har på grafikkortet.

Se om du "nere" vid klockan har nån liten NVidia-symbol (grön) eller ATI-symbol (röd) och se om du genom att klicka på den kan få "upp" någon slags meny, eller några slags grafikinställingar. Har du tur hittar du något om rotation eller orientering.

Tillägg:
Verkade vara nåt glapp på flashback. Jag såg bara det första svaret. Men ser nu att det löst sig. Jag låter väl min text ligga kvar ändå, ifall den kan hjälpa nån annan i framtiden.

Tillägg 2:
Katter har många färdigheter.

Tillägg 3:
Om du håller på som din avatar kan nackspärren bero på det också.
Senast redigerad av henriko 2011-05-17 kl. 23:44.
Citera
2011-05-17, 23:42
Medlem
Taluss avatar
Yo' pussy got mad skillz, bro!
Tack, nu har jag lärt mig lite mer idag. Inte för att problemet är aktuellt för min del, men det här visste inte jag heller. Förrän nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in