2011-05-17, 23:20
Medlem
Hejsan, köpte idag en ettan portion, det visar sig att den gick ut för 2 dagar sen. Pallar inte hålla på att tjafsa med nåt butiksbiträde så undrar helt enkelt om det är okej att snusa? Det är fortförande fuktigt.
Citera
2011-05-17, 23:23
Medlem
DVDGs avatar
Jadå, inga problem alls. Däremot, vilken jävla tjuv till tobaksförsäljare. Gå dit och kräv 2 dosor imorn!
Citera
2011-05-17, 23:28
Medlem
Transmissons avatar
sätt på dig din gnälliga smålandsmask och gör rätt för dig!
Citera
2011-05-17, 23:35
Medlem
Moroten89s avatar
Jag köpte snus en gång på ÖB på den tiden när jag snusade. De smakade jävligt lurigt så jag skulle kolla om det hade gått ut. Ovanpå datumstämpeln satt en prislapp, när jag drog bort den satt det en silvrig lapp över stämpeln och när jag drog bort den försvann ettiketten. Vet än idag inte hur gammalt det var, men det smakade fan så jag slängde dosan.

Så att smakar det annorlunda och påsarna inte kan ligga ordentligt i munnen så är det för gammalt. Smakar det som vanligt så är det okej.
Citera
2011-05-18, 01:17
Medlem
Snusa på men bojkotta butiken!
Citera
2011-05-18, 03:34
Medlem
mMss avatar
Undvik att köpa snus i "turkkiosker" då dessa av egen erfarenhet ofta har utgångna datum på sina varor. Fick själv en dosa som hade gått ut för 2 år sedan förut. Sen den dagen köper jag aldrig mer snus i turkkiosker.

För att svara på frågan så tror jag inte att 2 dagar gör någon större skillnad i kvalité.
Senast redigerad av mMs 2011-05-18 kl. 04:17.
Citera
2011-05-18, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
sätt på dig din gnälliga smålandsmask och gör rätt för dig!
Ifall han betalade fullpris så är det ju för jävligt, även ifall det inte är något fel på snuset det går ju och frysa osv. Så borde han ju klart få ersättning på ett par dosor i alla fall.

Stolt Smålänning.
Citera
2011-05-18, 09:18
Medlem
KristnasSamForbunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigaander
Hejsan, köpte idag en ettan portion, det visar sig att den gick ut för 2 dagar sen. Pallar inte hålla på att tjafsa med nåt butiksbiträde så undrar helt enkelt om det är okej att snusa? Det är fortförande fuktigt.
Lägg av snälla två dagar tror du det blir gammalt eller? seriöst man kan förvara snus i frysen i ett år och sen ta fram det så länge det legat kallt så är det inga problem har handlat 3-4 månader gammalt snus som varit stenhård det enda som hände var väl att jag fick cancer i hela truten och sen att jag fick två hjärnblödningar men annars så var det inga fel på det tycker jag smakade som vanligt.
Citera
2011-05-18, 10:35
Medlem
Hamnbolls avatar
Butiker "får" inte sälja gammalt snus. Jag hade gått dit och krävt en ny dosa. Men det är klart det går att snusa, men det kommer inte smaka lika gott som fräscht snus.
Citera
2011-05-18, 11:18
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mMs
Undvik att köpa snus i "turkkiosker" då dessa av egen erfarenhet ofta har utgångna datum på sina varor. Fick själv en dosa som hade gått ut för 2 år sedan förut. Sen den dagen köper jag aldrig mer snus i turkkiosker.

Ja, precis! Upplevt detta själv då man har köpt snus billigt i någon liten kiosk och sedan märkt att det är en halv månad gammalt.
Citera
2011-05-18, 12:00
Medlem
Kräv pengarna eller en dosa som ersättning.

Vidare så hade jag en polare som jobbade på en sommarcamping, som gav bort drygt 5-6 dosor lössnus som gick ut på dagen. Vet att mottagaren snusade upp dessa i godan ro, så det är nog ingen fara annat än att det kan smaka märkligt.
Citera
2011-05-18, 12:03
Medlem
Rakiis avatar
En princip som flera butiker eller kiosker borde göra är att kolla upp när snuset börjar att bli gammalt och sedan sälja det billigare. Minns en butik här i Stockholm som gjorde så för en del år sedan, sålde GBG Rapé för 20 kr dosan (lös) då den skulle gå ut samma vecka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in