2011-05-17, 19:41
Medlem
seraphs avatar
Hej

Behöver hjälp med ett nytt träningsschema, använder mig för närvarande av ett gammalt och vill förnya innan beachen.

Vill i huvudsak fokusera på övre bröst, övre rygg, främre & bakre axlar, delta och trapezius. Vill få en fet nacke! Det andra klämmer jag in. Någon som har förslag vilka bra övningar ja kan köra för att träna de önskade musklerna? Lösa eller maskin?

Vad ska jag använda för vikt, set/rep ungefär? Musklerna är ju inte jätte stora.
Citera
2011-05-17, 19:42
Bannlyst
Bänkpress, marklyft och militärpress
Citera
2011-05-20, 02:09
Medlem
seraphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Bänkpress, marklyft och militärpress

Ja militärpressen är grym den kör jag.
Men bänken är knappast nån precisions övning för specifika muskelgrupper? Snedbänk möjligtvis, och marklyft vet jag inte ens varför du föreslog.

någon annan som har tips på kombinationer av övningar? tänkte köra ~10 rep, 4 set, och 2 olika maskiner på varje muskel (på samma pass).
Senast redigerad av seraph 2011-05-20 kl. 02:11.
Citera
2011-05-20, 06:43
Medlem
MrOsbournes avatar
Måste nog hålla med om att bänk är absolut bästa övningen för överkroppen total sett, marklyft är heller inte fel, du kan inte bli stark i bänk/marklyft utan att vara stark i de muskelgrupper du nämnde.

Bra specifika övningar annars är
Trap: chins, kabelrodd, olika typer av shrugs
Delta: Militärpress, omvända hantelflyes, hantellyft åt sidan/framåt
Övre bröst: Sned bänk/ hantelpress, cable flyes (nedifrån och upp)
Citera
2011-05-20, 08:44
Medlem
Thomaspunkts avatar
bänkpress, militärpress, kronlyft/marklyft och skivstångsrodd.
Citera
2011-05-20, 11:03
Medlem
Highsounds avatar
Du missade den stora tråden om just träningsscheman?

https://www.flashback.org/t381988
Citera
2011-05-20, 13:21
Medlem
talenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
Ja militärpressen är grym den kör jag.
Men bänken är knappast nån precisions övning för specifika muskelgrupper? Snedbänk möjligtvis, och marklyft vet jag inte ens varför du föreslog.

någon annan som har tips på kombinationer av övningar? tänkte köra ~10 rep, 4 set, och 2 olika maskiner på varje muskel (på samma pass).

Du ska lyssna på iseeyou, han har helt rätt. Dom här tre övvingarna är alldeles tillräckligt för att bygga såväl massa som volym över hela överkroppen. Lägg till lite shrugs om d vill pria nacke o trapz då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in