2011-05-17, 17:52
Medlem
fick ett tips om att det hjälp många med ischias och jag vill oxså testa då inget hjälper mig.

vet nån om man måste be läkaren skriva ut det el hur får man det?
2011-05-17, 18:06
Medlem
Googla, går säkert att beställa utomlands.

Kan inte rekomendera lyrica då det är surt att sluta med.
2011-05-17, 20:02
Bannlyst
Be din läkare skriva ut det! Om du berättar om din värk och uppger allt du provat som varit meningslöst så är det nog inga problem att få utskrivet lyrica/gabapentin, dessa två är samma sak, bara olika namn. Lyrica har ju blivit lite känt som missbrukat så kanske bättre att be om gabapentin då det klingar bättre... Tror bara dem tycker det är bra att du inte vill ha morfinbaserade värktabletter, vilket många tjatar om, lyrica/gabapentin är inte alls lika tungt el beroendeframkallande.

Finns svart också men helt onödigt att betala någon dyrt för det... !00 mg gaba brukar kosta runt en femma, men dosen ska upp i alla fall över 400.800mg så det blir dyrt! Be läkaren är mitt tips, det är ju bara att ringa till vårdcentralen så får du en tid och så ber du den läkaren skriva ut det!
Senast redigerad av rockdoll 2011-05-17 kl. 20:04.
2011-05-17, 20:10
Medlem
Be din läkare, det kunde du väl räkna ut själv?
A warning though, min läkare skrev ut 200st 75or varannan månad efter första samtalet, men när jag har rekommenderat mina 2 polare att försöka få ut av samma läkare så tvärvägrar läkaren och säger att "det är det sista jag skriver ut, byt läkare om du vill ha det!"
2011-05-19, 00:01
Medlem
Astenikers avatar
OT raderat.

/Mod.
2011-05-19, 06:04
Bannlyst
Råna apoteket då får du med dig annat gott också :P
2011-05-19, 09:52
Medlem
buddhaboy3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamboi
Mmmmmmmmmmmmm, ljuva tanke. Undra hur ofta det sker egentligen? Och vad man skulle roffat åt sig mest av....Nåt starkt morfinderivat för min del iaf. INTE Lyrica... Haha, tänk att lyckas råna ett apotek på typ 10 0000 >Lyricakapslar -doh!
2011-06-25, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buddhaboy3
Mmmmmmmmmmmmm, ljuva tanke. Undra hur ofta det sker egentligen? Och vad man skulle roffat åt sig mest av....Nåt starkt morfinderivat för min del iaf. INTE Lyrica... Haha, tänk att lyckas råna ett apotek på typ 10 0000 >Lyricakapslar -doh!

oufff... hade nog dragit med mig all benzo jag fick tag på och morfin! :P
2011-06-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Be din läkare skriva ut det! Om du berättar om din värk och uppger allt du provat som varit meningslöst så är det nog inga problem att få utskrivet lyrica/gabapentin, dessa två är samma sak, bara olika namn. Lyrica har ju blivit lite känt som missbrukat så kanske bättre att be om gabapentin då det klingar bättre... Tror bara dem tycker det är bra att du inte vill ha morfinbaserade värktabletter, vilket många tjatar om, lyrica/gabapentin är inte alls lika tungt el beroendeframkallande.

Finns svart också men helt onödigt att betala någon dyrt för det... !00 mg gaba brukar kosta runt en femma, men dosen ska upp i alla fall över 400.800mg så det blir dyrt! Be läkaren är mitt tips, det är ju bara att ringa till vårdcentralen så får du en tid och så ber du den läkaren skriva ut det!
Lyrica = pregablin, Lyrica != gabapentin. Pregablin och Gabapentin har däremot samma verksamma område nämligen att ta bort nervsmärta (även om Lyrica sedan har en del andra ämnen för att ta bort ångest, fobi och liknande). Det är dessutom en enorm skillnad på pregablin och gabapentin i hur stor mängd som tas upp av kroppen, pregablin behövs i mycket mindre dos jämfört med gabapentin.
2011-06-26, 14:57
Medlem
dumtekteks avatar
gå till en psykiatriker så kan du säkert få ut det, men jag fattar inte varför du vill ha de änligt min mening så e dom värdelösa
2011-06-26, 18:12
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slamboi

Härliga tanke, kommer upp varje gång man ser ett apotek typ..
2011-07-01, 20:22
Medlem
Något nätapotek som säljer lyrica??
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här