2011-05-17, 10:00
Bannlyst
Som topic säger, jag får bara använda 5 rader till mitt citat men har sett många andra som har fler rader, hur kommer det sig?
Citera
2011-05-17, 10:21
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeyhell
Som topic säger, jag får bara använda 5 rader till mitt citat men har sett många andra som har fler rader, hur kommer det sig?

Hur yttrar sig detta?
Får du något felmeddelande och isf hur lyder det?
Citera
2011-05-17, 10:28
Medlem
Carelesss avatar
Du menar nu inte signatur?
Citera
2011-05-17, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Du menar nu inte signatur?

Ja fan, sorry, signatur ska det självklart vara...

Ahhh, Förlåt nu kommer det massa missförståelser! Mooooood snälla ändra topic till "signatur" istället för "citat" tack!
Citera
2011-05-17, 10:42
Medlem
ganglere2s avatar
Tror mig ha sett att en del har fler rader i sina citat.
Citera
2011-05-17, 10:58
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Jag har det och jag har inte en blekaste aning om hur det gick till.
Citera
2011-05-17, 10:59
Medlem
epost72s avatar
Det beror lite på hur man gör.

[center][/center] Stjäl en rad, likaså tar retur en rad.

Men max ska vara 5 rader, sedan att en del ser ut att ha fler rader beror på att de använder långa rader utan att använda retur.
Citera
2011-05-17, 11:06
Medlem
Merkwurdigliebes avatar
Jag skulle tro att definitionen av en rad är att en textsträng avslutas av <br>.

Det här skulle alltså vara en rad:
Citat:
Once upon a time, the captain and the mates of a ship grew so vain of their seamanship, so full of hubris and so impressed with themselves, that they went mad. They turned the ship north and sailed until they met with icebergs and dangerous floes, and they kept sailing north into more and more perilous waters, solely in order to give themselves opportunities to perform ever-more-brilliant feats of seamanship. [1]

Men det här skulle vara tre rader:
Citat:
The professor elevated his nose and said sternly, "I don't believe in violence. It's immoral." [1]
"It's unethical ever to use violence," said the bosun. [2]
"I'm terrified of violence," said the lady passenger. [3]

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det beror lite på hur man gör.

Stjäl en rad, likaså tar retur en rad.
[center] gör en radbrytning automatiskt; så om du skriver "bla bla[center]bla[/center]" så blir det 2 rader, medan "bla bla<br>[center]bla[/center]" blir 3 rader fast det ser likadant ut (det är så jag har fått in 5 rader med [right] i min signatur).
Citera
2011-05-17, 11:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merkwurdigliebe
Jag skulle tro att definitionen av en rad är att en textsträng avslutas av <br>.

Det här skulle alltså vara en rad:

Men det här skulle vara tre rader:

[center] gör en radbrytning automatiskt; så om du skriver "bla bla[center]bla[/center]" så blir det 2 rader, medan "bla bla<br>[center]bla[/center]" blir 3 rader fast det ser likadant ut (det är så jag har fått in 5 rader med [right] i min signatur).

Med rader menar jag hur många du kan flytta markören. Kan inte tänka mig att det är något annat spelar in, alltså spelar det ingen roll om den är en lång mening, du byter ju fortsatt rad.

Men skulle ju alltså stått signatur i topic.

Jags får alltså bara använda 5 rader i min signatur.
Citera
2011-05-17, 11:23
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Med rader menar jag hur många du kan flytta markören. Kan inte tänka mig att det är något annat spelar in, alltså spelar det ingen roll om den är en lång mening, du byter ju fortsatt rad.

Men skulle ju alltså stått signatur i topic.

Jags får alltså bara använda 5 rader i min signatur.
Här är min:

Kod:
// NotAGirlCalledBrian (Detta klipp förklarar mitt nick, nästan...)

Brallor och pankaka! Det här kan bli farligt... Vill han kanske åt mina brallor? Utan mina fantastiska brallor är jag värdelös! Finns det män som passar i blåa kläder?
Tack till skaliz som gjorde min kattatar
Du kan ju kopiera och sedan byta ut min text mot det du vill ha. Vänta förresten.

Nähä det gick inte som jag hade tänkt. Du får testa dig fram helt enkelt.
Senast redigerad av NotAGirlCalledBrian 2011-05-17 kl. 11:26.
Citera
2011-05-17, 12:11
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ja fan, sorry, signatur ska det självklart vara...

Ahhh, Förlåt nu kommer det massa missförståelser! Mooooood snälla ändra topic till "signatur" istället för "citat" tack!

Löst
Citera
2011-05-17, 12:42
Medlem
Kaustis avatar
Citat:

Nu är det dock som så att räkna antalet rader med hjälp av PHP/CSS är ganska mycket krångligare än vad det först verkar eftersom teckensnitt kan vara olika breda, kolumnerna är olika breda och man kan inte räkna rader baserat på ett utseende. Därför har man satt begränsningen på en "rad" till X tecken istället och då blir det som så att det ser ut att vara 6 rader på vissas avatar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in