2006-09-04, 09:14
Medlem
Villons avatar
Fan att man aldrig lade särskilt mycket märke vid backarna i sina yngre år, de var ju de som gjorde målen man gillade. Mittbackarna får därför bli av lite mer nutida modell. Skulle gärna ta med spelare av karaktären Puskas, G. Best och B. Charlton, men de är helt enkelt allt för långt före min tid.

Schmeichel

Cafú - Cannavaro - Staam - Maldini

R. Keane - Platini - Hagi

Maradona

Shearer - Caniggia

S1. Pelé
S2. Dennis Bergkamp
S3. Zidane
S4. Branco
S5. Brolin
S6. Costacurta
S7. Johan Mjällby

Tror det där skulle resultera i ett skapligt väl fungerande lag, duon Maradona - Caniggia vet väl alla vad de gick för när det begav sig. Platini konkurrerar ut Zidane som mittfältsgeneral, Hagis roll något oklar, men vafan. Keane skräms och täcker upp bakåt. Backarna kompletterar varandra i fysiska avseenden såväl som spelmässiga. Shearer och Schmeichel är kungar på resp. positioner.
Citera
2006-09-04, 10:49
Medlem
Meanmachines avatar
Seaman

Dixon, Adams, Bould, Winterburn

Anderton, Gazza, Ince, Waddle

Hartson, Lineker

Hade krossat allt.
Citera
2006-09-04, 12:44
Medlem
SweTechs avatar
P.Schmeichel

B:Beckenbauer - Baresi - Maldini

L/DM: Reijkaard

MF: Beckham - Cantona - Socrates - Gullit

AF: Zico - V.Basten

Avbytare:
J.Bats
Lothar Matthäus
Maradona
R.Koeman
Romario
M.Kempes

Backlinjen är tre försvarsgiganter, enda som jag kan tycka saknas är någon som är riktigt bra på huvudet. Rejikaard ligger mellan mittfält och backlinje och säkrar.

Är lite osäker på Mittfältet, känns som det kunde bli en högerytter och tre centrala mittfältare men jag kan inte välja bort någon av dom så det får bli så här.

Anfallet består av mina två stora favoriter, finns inte en enda som skulle kunna ta någon av deras platser.

Avbytarna är mina "nästan" spelare, dom som jag funderade på att eventuellt sätta in i startelvan men som inte riktigt dög
Citera
2006-09-04, 13:59
Medlem
uniteders avatar
P. Schmeichel

P.Maldini - R.Ferdinand - R.Koeman

D.Beckham - G.Best - R.Keane - R.Gullit

D.Maradona

Ronaldo - Pelé

Avbytare:
J.Terry
R.Giggs
F.Lampard
Ronaldinho
M. Van Basten

Skulle egentligen vilja ha med Ronaldinho i startelvan men Maradona och Ronaldo petar jag inte och är osäker på om han är bättre än Pelé.
Citera
2006-09-04, 14:27
Medlem
Villons avatar
Alla ni som har med Beckham, får man lov att fråga varför? Är detta baserat enbart på vad han presterade under åren i United? Numera platsar han ju inte ens i engelska landslaget, och har egentligen mest varit en belastning i rätt många år nu.
Citera
2006-09-04, 15:01
Medlem
Bra elvor grabbar men fortfarande ingen som vore en dröm att beskåda på plan! Här kommer något utöver det vanliga, se och njut!

Målvakt
P. Schmeichel

Kommentar: Totalt outstanding!

Backar
T. Butcher
V. Jones
Colin Hendry
M. Materazzi

Kommentar: Aj, aj, aj satan vad det gör ont att anfalla! Hur i hela världen kan man göra mål mot ett lag med denna defensiv?

Mittfält
Roy Keane
E. Cantona
G. Hagi
R. Giggs

Kommentar: Mittfältet var svårare att få ihop, men resultatet är strålande enligt mig! Keane gör ont, men han har också en otrolig spelförståelse. Cantona tillsammans med Hagi dom stora kreatörerna och så Giggs, ja denna Giggs, han flyger fram och tillbaks på vänsterkanten. Mittfältet är kreativt, temperamentsfullt och så spelar dom med ett stort hjärta för fotbollen! Smaka på den

Anfall
Kommentar: Först vill jag kommentera anfallet, och motivera. Ett lag ska göra mål och utan en målspottare i laget så blir det inga stora segrar, så första namnet måste ägnas en sådan spelare. Trezeguet! Trezeguet har det sjukaste målsinnet som denna värld har beskådat. Jag gillar inte hans teknik, hans finter, hans lagarbete, men hans öga för målet är totalt vansinnesbra!

Den andra forwarden måste vara en spelare som vågar utmana, med bra teknik, spelförståelse och avslut. En mer allround som kompletterar Trezzans måltjuveri. Den bästa spelare för denna uppgift är Romário. Han är gudomlig enligt mig och tillsammans med Trezeguet och övriga laget så skulle underhållningsfaktorn slå över!

Kommentar av hela laguppställningen
Ja, vad kan man då vänta sig av dett lag? Ett sinnesjukt försvarsspel, ett underbart helhjärtat mittfält och ett hejdundrande anfallspar. Inget lag kan överträffa det jag presenterat ovan enligt mig. Titta och njut!
Citera
2006-09-04, 15:30
Medlem
Shuyins avatar
David Seaman vafan!?

Okej, min startelva kanske inte blir den med bäst balans, eller den med bäst samspel, men okej jag gör ett försök.

Målvakt:

Lev Jasin, har inte sett honom live av förklarligaskäl men matcher på tv med svartvit bild. Det finns en pokal uppkallad efter honom (VM's bästamålvakt).

Libero:

Jag väljer alltså en 3-5-2 uppställning, och vem skall då spela libero om inte Franz "libero" Beckenbauer himself. En stor ledare, med hjärta.

Mittbackar:

De två som jag väljer framför Franz är: Ronald Koeman samt Lothar Matteus. Båda två är starka karaktärer, och Ronald har ju ett jävla skott .

Vänstermittfältare:

Snubbelfoten Garrincha vore fint att ha på en flank där han kan få frihet att gå in i banan och avsluta med mera.

Högermittfältare:

Michel Platini, kanske inte var någon högermittfältare i grunden men han måste vara med. Full kraft framåt!

Centralamittfältare:

Maradona får spela spets, Johann Cruijf får också vara med samt Zinedine Zidane. Som sagt offensivaspelare är de man kommer ihåg.

Vänsterytter:

Marco Van Basten såklart.

Högerytter:

Paolo Rossi är duktig.

Centralforward:

Alfred Di Stefano eller Pélé kan ej bestämma mig.

Helt sjuk offensiv startelva, men det får gå.
Citera
2006-09-04, 16:43
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Alla ni som har med Beckham, får man lov att fråga varför? Är detta baserat enbart på vad han presterade under åren i United? Numera platsar han ju inte ens i engelska landslaget, och har egentligen mest varit en belastning i rätt många år nu.

Kan bara instämma. Vet inte om det kan röra sig om fanboys?
Citera
2006-09-04, 16:44
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Helt sjuk offensiv startelva, men det får gå.

För att vara en tolva var den riktigt offensiv.
Citera
2006-09-04, 17:08
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
För att vara en tolva var den riktigt offensiv.

Oj . Äh, vafan låt stå!
Citera
2006-09-04, 18:05
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon

Jag baserade det på att när Beckham var som bäst så kan jag inte hitta någon som är en sån utpräglad högermittfältare som han var, speciellt med hans tidiga inlägg som han hade och fortfarande har en äcklig precession på.

Att han numer inte "platsar" i engelska landslaget tror jag inte har någonting med hans kapacitet som fotbollspelare att göra men ifall man bortser det så är inte Maradonna, Platini, Zico och Socrates heller med i några landslag numer så jag förstår inte hur Beckhams dalande karriär har med saken att göra när det gäller en drömelva genom tiderna.
Citera
2006-09-04, 19:24
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Jag baserade det på att när Beckham var som bäst så kan jag inte hitta någon som är en sån utpräglad högermittfältare som han var, speciellt med hans tidiga inlägg som han hade och fortfarande har en äcklig precession på.

Att han numer inte "platsar" i engelska landslaget tror jag inte har någonting med hans kapacitet som fotbollspelare att göra men ifall man bortser det så är inte Maradonna, Platini, Zico och Socrates heller med i några landslag numer så jag förstår inte hur Beckhams dalande karriär har med saken att göra när det gäller en drömelva genom tiderna.
Beckham må ha överjävliga inlägg och precisionspassningar, men hans taskiga speed och obefintliga förmåga till att ta sig förbi motspelare gör honom knappast till avd jag kallar "en utpräglad högermittfältare".

Vad det gäller tid så förstår jag naturligtvis att du, liksom alla andra utgår från när spelaren var som bäst, dvs i United i fallet Beckham, men jag undrar fortfarande om det han presterade under dne perioden placerar honom i en sån här elva. Men, vafan det är ju individuella drömelvor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in