2004-10-10, 20:16
Medlem
Hej allihopa! Jag har tänkt åka till Egypten en sväng och undrar vad dom har för narkotika politik i landet och sen undrar jag om någon vet om någrareceptbelagda läkemedel som är receptfria där?
Citera
2004-10-10, 20:20
Medlem
Sovas avatar
De har en ganska sträng narkotikapolitik, jag har för mig att det var Egypten som var ett av de ledande länderna när cannabis skulle narkotikaklassas. Det är t.o.m dödsstraff om du har en tillräckligt stor mängd hasch. Om de har några roliga läkemedel vet jag inte.
Citera
2004-10-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sova
De har en ganska sträng narkotikapolitik, jag har för mig att det var Egypten som var ett av de ledande länderna när cannabis skulle narkotikaklassas. Det är t.o.m dödsstraff om du har en tillräckligt stor mängd hasch. Om de har några roliga läkemedel vet jag inte.

Ojdå Det låter ju inte så skoj.
Citera
2004-10-10, 20:31
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av il ducce
Hej allihopa! Jag har tänkt åka till Egypten en sväng och undrar vad dom har för narkotika politik i landet och sen undrar jag om någon vet om någrareceptbelagda läkemedel som är receptfria där?
Skulle ta det jäävligt lugnt där nere.
När jag var i Hurgada var det satans massa knarklangare som erbjöd E,Kola,Tjack,Flödder ja allt.
Men tar snuten dig kan du ju bara drömma om att komma därifrån på bra länge.
Citera
2004-10-11, 01:22
Medlem
Nemesis1s avatar
Om du vandrar riktigt länge genom öknen kan det hända att du hallucinerar fram oaser då vattenbristen börjar suga livet ur dig...
Citera
2004-10-11, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Om du vandrar riktigt länge genom öknen kan det hända att du hallucinerar fram oaser då vattenbristen börjar suga livet ur dig...

Hörru din pampas lustigkurre där
Citera
2004-10-12, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av farbror einar
Skulle ta det jäävligt lugnt där nere.
När jag var i Hurgada var det satans massa knarklangare som erbjöd E,Kola,Tjack,Flödder ja allt.
Men tar snuten dig kan du ju bara drömma om att komma därifrån på bra länge.

Hur länge sen vare du va där Einar? kanske oxå ska ner o blev riktigt entusiastisk nu när du nämde kolan
Citera
2004-10-12, 20:01
Medlem
'

Citat:
Ursprungligen postat av Sova

så teoretiskt är det sant..alltså att knarkare dör

trotsig röst: håller du på med knark så-ss-sås-så dör du..åh de se sant
BEROENDE på vart du är..
Citera
2004-10-12, 20:10
Medlem
ÄlskaMigs avatar
kodein är receptfritt.
Citera
2004-10-12, 21:48
Medlem
farbror einars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skanker
Hur länge sen vare du va där Einar? kanske oxå ska ner o blev riktigt entusiastisk nu när du nämde kolan
2 år sedan så inte fan har dom lättat på narkotikalagarna.
Men som sagt gå bara runt och se allmänt turistig ut så får du mååånga erbjudanden om knark.
Citera
2004-10-13, 08:39
Medlem
Bob Marleys Spökes avatar
Ta vara på vad frukostbufferna på "restaurangerna" erbjuder.
Fråga efter en "Green" breakfast eller "Brown" breakfast.
Iakttar du normal försiktighet så ska du inte ha några problem.
Det jävligaste jag råkat ut för under mina resor i landet är att dom jävla araberna är så efterhängsna.
Sinai, är/var ganska "mellow."
Avnjut din frukost och ge dig ut och dyk.
Håll dig borta från dom värsta turiststråken och leta reda på egna guldkorn.
Bli kompis med beduinerna så kommer du garanterat få riktigt bra saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in