Hej!
Lite information först då.
Är 186cm lång, väger 55kg och är 18 år gammal. Sitter vid datorn mycket, tränar inte.
Jag har känt obehag i magen nu i någon månad, det var samma grej för några år sen också. Varit hos läkaren, de sa att jag hade magkatarr och skrev ut omeprazol till mig. Jag trodde allt var frid och fröjd, men inte det.
Jag har nu känt detta obehag ett tag nu, omeprazolen är slut, knaprar nu novalucol/lucid innan mat och det fungerar inte riktigt. Jag känner inte ofta smärta, men får ibland lite ont av gaser i magen (läkaren sa att sockret är orsaken).
Finns det något mer jag kan göra åt det? Någon specifik kost, medicin eller träning? Jag har uppfattat det så att jag smälter mat "för snabbt" och magsyran som är kvar irriterar magstrupen, eftersom jag blir hungrig 1½ efter jag ätit, varenda gång. Det är dyrt och jobbigt.
Jag är ganska "hypokondrisk", tror jag lurar mig själv att jag är sjuk och ska dö lite (

) när jag bara har lite ont i huvudet, som exempel. Vissa gånger, när jag känt detta obehag i magen ett tag, så vill jag bara sticka en kniv i magen så jag faktiskt vet vad jag kan göra åt allt! Tänker den tanken ganska ofta.
Behöver all hjälp jag kan få, annars blir det tillbaka till läkaren.
Tack!
PS:
Ursäkta den långa informativa texten!