2011-05-16, 16:46
Citat:
Ursprungligen postat av canal
Det jag menar med en "betydande" del i koncernen var väl lite att ta i kanske. Men jag har hand om alla bokföring och avstämmning för ett av företagen i koncernen (företaget omsätter ca 200 miljoner) Självklart kan jag inte PRECIS allt, men det jag är osäker på frågar jag ju såklart om. Men det är fortfarande jag som har ansvaret för det.
Och det bör ju vara värt något.
Men väldigt tack för kommentaren.
Varför jag blivigt frågande ang min lön är att många polare har bättre löner än vad jag har. Och dom har mycket "enklare" jobb. Som tex däckmontörer, Lager arbetare osv. Och de har samma eller sämre referenser än jag.
Tycker inte det borde vara så.. Det är ju inte för inte man fått ett "bättre" jobb om man nu kan kalla det så.
Och det bör ju vara värt något.
Men väldigt tack för kommentaren.
Varför jag blivigt frågande ang min lön är att många polare har bättre löner än vad jag har. Och dom har mycket "enklare" jobb. Som tex däckmontörer, Lager arbetare osv. Och de har samma eller sämre referenser än jag.
Tycker inte det borde vara så.. Det är ju inte för inte man fått ett "bättre" jobb om man nu kan kalla det så.
Skillnaden kan ju ligga i löneutveckling, det är vanligt att företag håller ned lönerna de första året/åren då det ses som att du utbildas och får vara med att betala lite för den. Sedan ska vi väl ha klart att en däckmontör knappast bör ha någon större löneutveckling medans du kanske har en betydligt bättre ?
En Civilekonom som tar anställning på en revisionsbyrå kan räkna med mellan 19-23000 i ingångslön efter fyra år på universitetet, men sedan är dt ju utvecklingen som spelar roll.
Att jämföra löner mellan olika ekonomiassistenter är ju omöjligt då lönen påverkar mycket av vart man bor och även vad just företaget menar med ekonomiassistent.