• 3
  • 4
2011-05-19, 22:31
Medlem
Heaven.girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Är det en bra idé att dela rum med någon som har psykiska problem? Trodde man satt själv och ugglade tills man börjar ruttna typ. :P

Finns inte plats nog för att ge alla egna rum, därför delar man.

Själv fick jag inte ha telefon ens, bara 30min per dag i ett skilt rum.
Citera
2011-05-19, 22:33
Medlem
vad jag har märkt efter x antal inläggningar är att det är väldigt olika inom bup och vuxenpsykiatrin. iaf i det landstinget jag bor i. på bup fick vi inte ha mobil eller dator, personalen gick runt i vanliga kläder, dom hade mycket bättre koll på vad man hade med sig och personalen pratade med en istället för att trycka i en piller. i princip allt jag nu nämnde är det motvända inom vuxenpsykiatrin. lite beroende på vilken avdelning det är.
Citera
2011-05-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMustaine
Får man använda dator och nätet på Psykvården?

Man får använda sin telefon, vilket jag gjorde hade 3G nät och satt på flashback på mitt rum.
Citera
2011-05-19, 22:56
Medlem
Jag blev inlåst i en vecka, ingen pratade knappt med mig sa att jag rymmer här ifrån snart om jag ska sitta här o se ut som ett fån. Då sa de, då skickar vi polisen på dig... (oj då?) maten smakade skit fick alltid be om lov för att få röka. Och fick ha min telefon, och satt även med den utanför mitt rum o de sa bara att gå in på ditt rum om du ska hålla på med telefonen.

De hade nå jävla lek rum som på dagis där du kunde göra saker med händerna.. kände mig inte som 18 då, men de hade jävligt gott kaffé iaf.. godaste kaffet som jag har druckit ur.

Sen på Huddinge Sjukhus låg där först där fick jag inte lämna rummet skulle jag göra det fick jag säga till så en fick hela tiden vakta mig. Och låg på huddinge efter 20 imovane och 10 ipren tabletter som jag hade tryckt i mig. Det var rätt chill ändå tanken att sitta där och inte någonting annat började jag redan planera att göra den perfekta rymningen o vara borta i en vecka för att sedan återvända ;D
Citera
2011-05-19, 23:00
Medlem
att ligga inne på psyk är precis som på psyk och miljön är likadan

innan man ska sova så kommer det en vitklädd kärring in på rummet med en rullande bricka med mediciner på som man ska ta innan man ska sova.
Citera
2011-05-19, 23:25
Medlem
fliplops avatar
Bästast att säga att man tar livet av sig om man får LPT, det hänger kvar, så om man urinerar ute efter ett par öl kommer dom säga du satt och åt bajs också, dem vill gärna ha folk att leva på tills det e kola whippen dags.
Senast redigerad av fliplop 2011-05-19 kl. 23:27.
Citera
2011-05-19, 23:28
Medlem
fliplops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill
att ligga inne på psyk är precis som på psyk och miljön är likadan

innan man ska sova så kommer det en vitklädd kärring in på rummet med en rullande bricka med mediciner på som man ska ta innan man ska sova.
Eller en penna i örat.
Citera
2011-05-20, 12:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av License.To.Thrill

Som taget ur Gökboet minns jag...
Citera
2011-06-04, 15:24
Medlem
allfajudes avatar
ja nu har man varit inlåst på psyk i 2 veckor, fick en psykos pga överdoserade massa medeciner åm fick ett spel så grannen ringde snuten å dom körde mej till psyket. permis nu över helgen. jävligt segt på psyket men en del kul folk å bra mat.+ medecin he he.
Citera
2011-06-04, 15:50
Medlem
Klossmongos avatar
Låg inlagd 2 månader. Jag fick ha mobil, laddare, vad jag ville.
Vi skar frukostbrödet själva med en stor brödkniv som låg på en skärbräda, det tyckte jag var lite väl generöst.

Ingen la beslag på kniven, men någon roade sig med att tända eld på sin tröja.
Citera
2011-06-13, 18:07
Medlem
allfajudes avatar
nu är man utskriven med ny medicin. sobril propavan och venlafaxin mylan. bättre lycka denna gång.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in