2011-05-15, 21:53
Medlem
BRCMs avatar
Hejsan.

var det någon mer en jag som var med på Utopikarnevalen 2011 i Sthlm? Vad tyckte ni? Deltog ni eller tittade ni på? Hur många deltog? Har ni några bilder eller videos?

Själv tyckte jag det var riktigt härligt. Kul att se "Vänstern" göra något mer festligt en de vanliga demonstrationerna/blockaderna/ockupationerna man deltar i övriga delar av året.

Här är en video jag hittat:

http://www.youtube.com/watch?v=2aWykTzxf1M
Citera
2011-05-15, 22:20
Medlem
Jag var där, riktigt trevligt folk och stämning.
Synd bara att det var relativt lite folk, men det är ju bara andra(?) året som det finns. Nästa år kommer det bli ännu bättre, om det inte hinner bli av en gång till redan i år.
Citera
2011-05-15, 22:25
Medlem
infogivers avatar
Var inte där, tänker aldrig gå på nån jävla flum demonstration.
Vad var poängen med skiten? Knappast något politiskt.
Citera
2011-05-15, 23:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver

Det är "Hippievänstern" som håller i det. Har en hippiepolare som var med och arrade 2010.
Men nån form av flummigt definerad politik har de allt.
Citera
2011-05-16, 00:57
Medlem
DodsKyrkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver

Jodå, politiskt var det visst! Både svarta och röda fanor syntes i folkhavet!
Citera
2011-05-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DodsKyrkan
Jodå, politiskt var det visst! Både svarta och röda fanor syntes i folkhavet!
Fast syftet var inte att få en röd-grön seger nästa val eller att krossa alla fascismer.
Det är snarare meningen att vi, folket, ska ta tillbaka välfärden.
Aja, jag är för rund under fötterna för att skriva något mer seriöst annat än att det är sådant här som vänstern behöver. Det var bara en handfull som skrek slagord lite då och då. Men majoriteten av oss var där för att ha roligt och visa stockholmarna att gatorna kan vara till för mer än enbart bilisterna.

Lite roligt att de flesta bilister som fastnade ändå verkade ha glada miner.

Lite skönt att polisen inte var så jävla många (kommer ni ihåg förra året?!?), och de kunde lika gärna stannat hemma så lugnt som det gick till.

jag gick dit mest för att se ifall det skulle bli något och det verkar verkligen som att det finns människor i stockholm som ställer upp. Nästa gång hoppas jag verkligen att det mobiliseras bättre. Det här är en karneval för alla, du behöver absolut inte vara en pårökt hippie korsad med någon snorunge från AFA.
Citera
2011-05-17, 19:27
Medlem
Är det en gatufest så är det väl ändå en politisk aktion mot den så heliga bilismen som skall få förpesta dom boendes lungor hur mycket dom vill.

Tycker det är trevligt på gatufester och har efterlyst sådana utan våldsinslag så man kan gå dit utan att få stryk av någon vilsen huligan som hittat in bland aktivister.

Tummen upp!

Det skall komma en gatufest till Malmö importerad från köpenhamn i sommar, med elektronisk musik som inriktning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in