2011-05-15, 16:43
Medlem
God eftermiddag. Teoretiskt sett om man skulle få för sig att stoppa 2st (av 5) feminiserade easy rider frön i en varsin kruka som man skulle förvara i en garderob som är ca 50x45cm, vilket av följande ljuskälla skulle då lämpa sig bäst? (topic) Är orolig för att det kommer bli för varmt med hpsen då det är väldigt dåligt ventilerat både i garderoben och det lilla rummet garderoben står i.

Syftet med "odlingen" är att få helt okej gräs lagom till semestern, altså inte så stor skörd som möjligt för att tjäna några pengar.

Går det att använda en lampa med rött spectrum till ett auto strain som easy rider när den är "bebis", eller måste det vara blått tills den har börjat blomma?

Tack på förhand.

PS. Jag har sökt på google utan större framgång.

MVH
Citera
2011-05-15, 16:46
Medlem
Ares570s avatar
Hade kört på LE-lampan i det där utrymmet, fungerar bra med röttljus genom plantans liv.
Citera
2011-05-15, 16:59
Medlem
Okej, skulle vara kul å höra vad andra tycker också.

Hadde tänkt köra på 24/0. Läst att det ska funka helt okej, vad tror ni om det?
Citera
2011-05-15, 17:15
Medlem
lamajägarns avatar
Tror att du ska köra på le lampan om du ska ha det i en liten garderob. Har själv en 600w hps och jävlar va varm den blir. Turligt nog så odlar jag dock inget olagligt så den får helt enkelt hänga över fönsterbrädet
Citera
2011-05-15, 17:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodje
Okej, skulle vara kul å höra vad andra tycker också.

Hadde tänkt köra på 24/0. Läst att det ska funka helt okej, vad tror ni om det?
Bättre att köra 18/6 innan du låter plantan blomma genom att ändra ljuscykeln till 12/12 (du måste göra det för att få buds på plantan att skörda, hoppas du visste det åtminstone).
Citera
2011-05-15, 18:43
Medlem
NoHopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Bättre att köra 18/6 innan du låter plantan blomma genom att ändra ljuscykeln till 12/12 (du måste göra det för att få buds på plantan att skörda, hoppas du visste det åtminstone).

Men är inte easy rider en sån där planta som man kan köra 24/0 rakt igenom?
Rätta mig om jag har fel, jag är här för att lära mig :P
Citera
2011-05-15, 18:58
Medlem
Neontomtes avatar
Jo det stämmer att det går att köra på 20/4 alt. 24/0 genom hela odlingen.
Tror inte att Denom var tillräckligt uppmärksam och såg att det stod att strainen var en Easy Ryder.

Att köra med en 400W HPS är bara waste of money. Visst du kanske får ut dubbla vikten men gentemot vad du behöver betala för elräkningen och kringgående utrustning är det inte värt det.

En röd 250W CFL fungerar utmärkt!
Jag hade kört 20/4 rätt igenom!
Citera
2011-05-15, 18:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoHope
Men är inte easy rider en sån där planta som man kan köra 24/0 rakt igenom?
Rätta mig om jag har fel, jag är här för att lära mig :P
Missade att TS skrev att han hade en autoblommande strain. Då ska han såklart inte ändra ljuscykeln.

Autoblommande strains går såklart att köra på 24/0, men många väljer att köra 20/4 ungefär då plantan får några timmars vila varje dygn.
Citera
2011-05-15, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Japp det har jag koll på, Valde en auto strain för att göra det så lätt som möjligt för mig då detta är min första odling. Har läst rätt mycket i noob tråden samt diverse guider så lite kött på benen har jag allt.

Då kör jag på en 250w le och 20/4.

Tänkte somsagt sätta 2st av fem frön för att se hur det går (med plats setup mm) men skulle det vara möjligt att sätta fler på samma gång i framtiden?
Citera
2011-05-15, 20:28
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Japp det har jag koll på, Valde en auto strain för att göra det så lätt som möjligt för mig då detta är min första odling. Har läst rätt mycket i noob tråden samt diverse guider så lite kött på benen har jag allt.

Tänkte somsagt sätta 2st av fem frön för att se hur det går (med plats setup mm) men skulle det vara möjligt att sätta fler på samma gång i framtiden?

Hur stort är utrymmet?
Citera
2011-05-15, 20:31
Medlem
Ares570s avatar
Citat:

Du vet om att autos inte blir särskilt stora va? Hade jag varit du hade jag satt allihopa nu, dom flesta som kör AF inomhus blir besvikna och tappar suget efter första rundan för att skörden blir såpass liten.
Citera
2011-05-15, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Hur stort är utrymmet?

som nämts ovan, ca 50x45cm
Senast redigerad av nodje 2011-05-15 kl. 20:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in