2011-05-15, 15:11
Medlem
Tja!

Har aldrig spelat men det ser lite skoj ut och spännande ut. Tänkte inte spela för speciellt mycket då jag inte kan så mycket om sport. Men gillar att kolla på tennis så matcherna kanske blir roligare att kolla på.

Det jag läst om bonusar är att man måste omsätta visst mycket, är det bättre att avstå från dessa i början?

Sen har jag sett att det pratas om dubbel trippel 4ling 8ling osv.
Som jag förstår det så måste alla matcher gå in för vinst.

Hur räknas oddset på dessa om man tex spelar en dubbel ist för att betta separat på dessa matcher?

Och, kan man spela typ en 50ling på 50 st jättelågoddsare?

Jag har inte ens vart in på nån spelsida, men hur är användarvänligheten?
Jag har bra datorvana och sådär men det verkar vara så sjukt mycket olika saker man kan satsa på.

Och hur funkar det med insättningar och uttag, om vi bortser från bonusar, kan man ta ut när man vill?

Och oddsen, om jag bettar tex att Man United vinner, och odset är 2.0 när jag bettar, men innan matchen blir alla bästa spelare sjuka och inte kan spela, förändras oddset och kan jag isåfall ta tillbaka min bet?

Måste betten blir godkänd av nån eller kan jag tex betta 100 000 till tex odds 1250.0
Chansen att den går in ju väldigt liten, men om den gör det så blir inte spelbolaget så glada.

Och har spelbolaget rätt att ta bort bettar under pågående matcher?

Det var mina säkert dumma frågor för tillfället, kommer säkert fler.

Sen om ni har tips får ni givetvis skriva dom också.

Tack för mig!
Citera
2011-05-15, 22:25
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaxumi
Tja!

Har aldrig spelat men det ser lite skoj ut och spännande ut. Tänkte inte spela för speciellt mycket då jag inte kan så mycket om sport. Men gillar att kolla på tennis så matcherna kanske blir roligare att kolla på.

Det jag läst om bonusar är att man måste omsätta visst mycket, är det bättre att avstå från dessa i början?

Hur räknas oddset på dessa om man tex spelar en dubbel ist för att betta separat på dessa matcher?

Jag har inte ens vart in på nån spelsida, men hur är användarvänligheten?
Jag har bra datorvana och sådär men det verkar vara så sjukt mycket olika saker man kan satsa på.

Och hur funkar det med insättningar och uttag, om vi bortser från bonusar, kan man ta ut när man vill?

Och oddsen, om jag bettar tex att Man United vinner, och odset är 2.0 när jag bettar, men innan matchen blir alla bästa spelare sjuka och inte kan spela, förändras oddset och kan jag isåfall ta tillbaka min bet?

Måste betten blir godkänd av nån eller kan jag tex betta 100 000 till tex odds 1250.0
Chansen att den går in ju väldigt liten, men om den gör det så blir inte spelbolaget så glada.

Och har spelbolaget rätt att ta bort bettar under pågående matcher?

Det var mina säkert dumma frågor för tillfället, kommer säkert fler.

Sen om ni har tips får ni givetvis skriva dom också.

Tack för mig!

Hallå!

Kul att du vill plocka fram speldjävulen som vi alla bär inom oss. Att skriva massor av frågor på en gång brukar resultera i att ingen svarar. Det blir helt enkelt för jobbigt, och måste man svara på det ena anser man sig tvungen att svara på rubbet.

Jag hoppar dock över detta samvetskval och svarar på dina två översta frågor. Därefter får någon annan helt enkelt ta över. Du kan även börja med att kolla i den FAQ som sammanställdes av forumets egen tjockis.

Jag kom just på att jag inte är hundraprocentigt insatt i betting (nöjer mig med Stryktips), men har förstås spelat mina kuponger genom åren. Vad jag förstår bör du väl alltid utnyttja en bonus men vara uppmärksam på omsättningskrav och dylikt. Det kan skifta lite från sida till sida. Men vanligtvis måste man förmodligen omsätta bonusen en gång för att kunna göra ett uttag. Läste häromdagen någon som varnade om RedBet dock. Tips är väl också att skilja på egna pengar och bonuspengar. Var noggrann och bokför allting (eller ptja, det behöver du förmodligen inte göra om du bara spelar på skoj).

Det stämmer.

Oddset blir förstås högre om du spelar en dubbel. Då måste ju båda matcherna gå in för att du ska vinna. Om du bara spelar singlar räcker det ju med att en av matcherna går in och så vinner du på den. Oddsen multipliceras med varandra när du spelar en dubbel, t.ex:

1.5 x 3.1 = 4.65

Se där - någon annan verkar manad att ta över.

Lycka till!

Edit: Ett grundtips är väl att du sätter in en slant på någon stabil svensk sida, typ Unibet, och provar dig fram samt läser deras manualer.
Senast redigerad av spleendid 2011-05-15 kl. 22:30.
Citera
2011-05-15, 23:31
Medlem
Phibess avatar
Citat:

50ling var nog att ta i, men multiplar upp till 20 matcher finns hos en del bolag. Inget att rekommendera dock om man är ute efter att gå plus. Att hitta bara ett eller ett par odds med spelvärde är svårt nog och att försöka hitta 20 st samtidigt...
Citera
2011-05-16, 08:50
Medlem
asdasdasd111s avatar
Citat:
Massa frågor

Ska göra ett försök att svara på dina frågor!

1. Det jag läst om bonusar är att man måste omsätta visst mycket, är det bättre att avstå från dessa i början?
Redan besvarad

2. Sen har jag sett att det pratas om dubbel trippel 4ling 8ling osv.

Redan Besvarad

3. a) Hur räknas oddset på dessa om man tex spelar en dubbel ist för att betta separat på dessa matcher?
Redan besvarad

b) kan man spela typ en 50ling på 50 st jättelågoddsare?
Redan besvarad

4. Jag har inte ens vart inne på nån spelsida, men hur är användarvänligheten?

Det finns sjukt mycket saker att satsa på, inget snack om det! Men jag tycker att de flesta sidor är lätta att förstå och lätta att hitta vad man letar efter. Har du bra datorvana och kan surfa på internet så ska inte detta vara något problem för dig!

5. Hur funkar det med insättningar och uttag, om vi bortser från bonusar, kan man ta ut när man vill?
Japp, Jag har flyttat pengar fram och tillbaka och det har aldrig varit några problem!

6. Oddsen, om jag bettar tex att Man United vinner, och oddset är 2.0 när jag bettar, men innan matchen blir alla bästa spelare sjuka och inte kan spela, förändras oddset och kan jag isåfall ta tillbaka min bet?
Nej, du kan aldrig ångra/ ta tillbaka ett bet! Om detta skulle inträffa skulle ju såklart oddset på att Man United stiga, det påverkar dock inte dig då du har samma odds som när du la ditt spel. Ibland om en match blir inställd eller något så får man tillbaka sin insatts dock, men det händer inte ofta!

7. Måste betten blir godkänd av nån eller kan jag tex betta 100 000kr till tex odds 1250.0

Endel bolag har en max insatts/ spel. Grejen med betting är att det finns inga säkra matcher och pengarna du förlorar vid en eventuellt förlorad match blir så mycket större än vinsten.

8. Har spelbolaget rätt att ta bort bettar under pågående matcher?
Om dom har rätt eller inte vet jag inte? Men jag har då aldrig varit med om att det hänt!

Börja med att regga dig på en sida och sätt in en liten slant, spela aldrig för mer än du har råd att förlora!!

Lite nyttiga länkar där du kan lära dig mer:
http://www.spelaspel.se/odds/bettingskolan/

http://www.spelombudsmannen.com/spelskola.aspx

http://www.sharps.se/forums/spelskolan

Välkommen och lycka till med ditt spelande!
Citera
2011-05-16, 09:27
Medlem
Citat:
7. Måste betten blir godkänd av nån eller kan jag tex betta 100 000kr till tex odds 1250.0
Endel bolag har en max insatts/ spel. Grejen med betting är att det finns inga säkra matcher och pengarna du förlorar vid en eventuellt förlorad match blir så mycket större än vinsten.

Förstår ingenting av din sista mening... Men för att svara på frågan. I princip ALLA bolag har en maxbet. Möjligen kan man räkna bort Betfair och Asiaterna. Finns det säljare hos Betfair kan du spela som i exemplet utan någon ska godkänna det. Hos övriga bookies kan den gå till manuell granskning beroende på bolag. Och förmodligen godkänns 10kr eller liknande....

Citat:
8. Har spelbolaget rätt att ta bort bettar under pågående matcher?
Om dom har rätt eller inte vet jag inte? Men jag har då aldrig varit med om att det hänt!

NEJ. Givetvis har dom inte rätt att ta bort något spel du lagt. Framförallt inte under pågående match. Förutsatt att det inte är lagt till uppenbart felaktiga villkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in