Citat:
Ursprungligen postat av guyf1570
Kör just nu Pauluns GI-månad: Bara lågt GI, lite fett och ganska mycket protein. Ska erkänna att det bara varit senaste veckan men än har jag inte sett några förbättringar. Ska försöka hålla sockret på ett minimum.
En underlig sak är att jag under hösten drabbades av prostatit och då fick Ciprofloxasin, en antibiotika som slår ut rätt ordentligt bland tarmbakterierna. Just under den kuren blev magen klart bättre, för andra brukar det vara tvärt om, magen går rätt åt skogen.
Magen var som sagt dålig redan innan jag åt antibiotika. Då det här började hade jag inte varit i närheten av antibiotika på länge.
antibiotika slår ut goda magbakterier och nyttar Candida samt andra odörer i mage/tarm, man ska helst kombinera med probiotika under kur. Att du blev bra i magen när du använde dig av antibiotikan kan jag tyvärr inte svara på.
Har du även testat att hålla dig totalt borta från kolhydrater (specielt bröd och snabba kolhydrater) och socker? (Även fruktsocker ska du hålla dig borta från) Testa med det
Jag testade gå på en strikt candida kur (Nollade socker och kolhydrater totalt från kosten, äter bara kött, fisk, fågel, grönsaker osv, samt använde mig av vissa tillskott och bikarbonat , vilket visade sig att det var Candida jag hade, i mage & tarm, (tunntarmen) Kunde även se candidan med blåtta ögat när det kom ut från tarmen. Det kan ta flera månader innan man blir helt fri från den , beroende på hur pass mycket man har. Jag började i början på april och mycket av candidan har försvunnit.
Du kan även göra vissa tester som kan visa sig om du har överflödigt med candida i kroppen.
Har du testat "spotta i glaset" metoden? Eller kollat hur din tunga/mun ser ut?
http://www.youtube.com/watch?v=9IVVxuKm1PQ&feature=player_embedded
Du gör detta test på morgonen när du vaknat, samla saliv i munnen utan att ha haft något annat i munnen.
Har du onormalt större mängd vita fläckar på din tunga kan det vara pga överflödig Candida.