2011-05-15, 11:06
Medlem
Hej där.
Jag har sedan ett par år tillbaka ett Mastercard hos Swedbank, men skulle nu vilja byta till VISA då jag behöver det och att många Internet till utlandet stödjer VISA mer eller mindre.

Nu frågar jag er som har erfarenhet utav något liknande innan, hur många dagar tar det tills man får sitt VISA kort, om man ansöker om det imorgon?
Kan man få det till slutet av veckan eller är det i början av nästa vecka?

Tacksam för svar.
Citera
2011-05-15, 11:11
Medlem
kirlifs avatar
Tjenare. Jag har dock inte Swedbank, men när jag beställde mitt VISA kort genom SEB så tog det 3 bankdagar.
Citera
2011-05-15, 11:14
Medlem
boppaloozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst
Hej där.
Jag har sedan ett par år tillbaka ett Mastercard hos Swedbank, men skulle nu vilja byta till VISA då jag behöver det och att många Internet till utlandet stödjer VISA mer eller mindre.

Nu frågar jag er som har erfarenhet utav något liknande innan, hur många dagar tar det tills man får sitt VISA kort, om man ansöker om det imorgon?
Kan man få det till slutet av veckan eller är det i början av nästa vecka?

Tacksam för svar.
Det är väl inget som hindrar att du har båda. Det kan till och med vara en fördel att ha ett som är knutet till ditt bankkonto och sitter på samm kort som du stoppar in i uttagsautomaten och ett annt som är ett rent betal/kreditkort.
Hur lång tid det tar att få det vet nog banken bäst om du frågar dom-
Citera
2011-05-15, 11:37
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boppalooz
Det är väl inget som hindrar att du har båda. Det kan till och med vara en fördel att ha ett som är knutet till ditt bankkonto och sitter på samm kort som du stoppar in i uttagsautomaten och ett annt som är ett rent betal/kreditkort.
Hur lång tid det tar att få det vet nog banken bäst om du frågar dom-
Trist att fördelen är för Swedbank bara. Dubbla avgifter osv.

Därför de gärna vill lura på dig skiten.

På skandiabanken har man iaf bara en avgift för båda korten, och gratis internetbank. Men det är ju mest bra för banken hur som.
Senast redigerad av annanmedlem 2011-05-15 kl. 11:56.
Citera
2011-05-15, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirlif
Tjenare. Jag har dock inte Swedbank, men när jag beställde mitt VISA kort genom SEB så tog det 3 bankdagar.

Det är samma hos Swedbank
Citera
2011-05-15, 13:14
Medlem
Jag behöver verkligen ett VISA som sagt, då jag ska koppla upp mig på en internet bank, och de har inte stöd för MasterCard.

Får dock dra till banken tidigt imorgon och be dom hjälpa mig så att jag kan få mitt kort i slutet av veckan (om det tar 3 dagar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in