2011-05-15, 01:52
Medlem
flopp. 10-10-5. 2 med i potten. spelare A raisar. Spelare B, reraisar och försöker visa att han har triss i 10or. Det är väl inget läge men reraisar med om man sitter med triss i tior? Det bästa måste la vara att checka. Så där riktigt skriker han ut att han bluffar eller har ett par på hand. Så i sådana situationer om man tror motståndaren bluffar är det tekniskt fel att reraisa eftersom då visar man att man själv bluffar eller att man sitter på par på hand. Det är tekniskt fel att reraisa eftersom man spelar handen bäst genom att syna. Kan i och för sig förstå om det finns färgdrag men i heads up kan det vara värt att chansa lite. Även om man sitter med par eller man tror motståndaren totalbluffar kan det vara bra att ge upp handen direkt, eftersom det kommer komma bättre situationer och situationer man känner sig säkrare på. Det har man råd med.
Men å andra sidan brukar folk bli rädda när någon reraisar, det känns som folk tror att man sitter på triss då. Eller i alla fall ett par och de själva vågar inte bluffa igen och är rädda att bli synade. Så det kan funka rätt bra.
Spelar man på hög nivå eller kanske live så spelar man handen bäst genom att syna, och sedan rasia eller reraisa.
Vad gör du i sådana situationer?
Citera
2011-05-15, 01:54
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeros123
Vad gör du i sådana situationer?
Postar handhistoriken
Citera
2011-05-15, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Postar handhistoriken
+1.

Fick huvudvärk av att försöka läsa din text.
För övrigt så verkar du tro att varje gång någon raisar/reraisar så bluffar dom ?
Citera
2011-05-15, 14:18
Medlem
Trolololollol. Du får gärna börja dela upp din text i stycken så man ens orkar börja läsa.
Citera
2011-05-15, 14:47
Medlem
Detta var typ nl5?
Anta inte att spelarna här tänker som du gör, vissa bombar bara på när dom har bra händer, visst det kan även vara bluff absolut.

Sen har folk börjat snabbspela bra händer lite, eftersom att det är som just du säger då att det ser ut som en bluff.

Utan reads eller history på min motståndare här så lägger jag mig.
Citera
2011-05-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av penguinpower
Detta var typ nl5?
Anta inte att spelarna här tänker som du gör, vissa bombar bara på när dom har bra händer, visst det kan även vara bluff absolut.

Sen har folk börjat snabbspela bra händer lite, eftersom att det är som just du säger då att det ser ut som en bluff.

Utan reads eller history på min motståndare här så lägger jag mig.
Okej detta svaret verkar vettigt. En anna grej som jag tycker är störande men funkar otroligt bra. Ju mer du raisar desto räddare blir motståndare, då lägger sig motståndare lätt. Om man har träffat något bra tex kåk eller nåt så vill man ju absolut inte skrämma iväg motspelare. Då måste man ju bjuda in folk i potten, så när någon raisar mycket så kan det vara bluff eller oftast ett högt par och ibland bluff. Jag tycker det funkar bra att bluffa. Spelar online brukar bluffa med låga belopp. Vilket är dåligt för det ger bra odds att bluffa. Dessutom lätt att reraisa. Så en bluff online är rätt enkel att läsa.
Citera
2011-05-15, 22:45
Medlem
.bird.s avatar
Asså man har ju ingen aning vilka positioner spelarna har hur det gick till preflop, vilka kort färgerna har eller någonting?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in