2011-05-14, 23:54
Medlem
Rabbssons avatar
Om ni är Sverigedemokrater, vågar ni stå för det? eller gör ni inte det? motivera gärna och förklara varför ni inte vill/vågar stå för att ni röstar på ett politiskt parti. Hävdar inte att man är feg om man inte vågar, jag vågar inte. . . jag röstade på SD 2010. kommer du göra samma sak 2014?
Citera
2011-05-14, 23:55
Medlem
PollyNegers avatar
Jag står helt klart för att jag är en Sverigedemokrat och frågar folk så berättar jag även det, inget att skämmas för
Citera
2011-05-14, 23:59
Medlem
Jag skäms inte. Kan folk inte acceptera det, då har dom inget med mig att göra.
Jag accepterar att folk i min vänskapskrets är moderater och socialdemokrater m.m, jag förväntar mig då att dom accepterar mig som Sverigedemokrat. Vilket dom gör.
Citera
2011-05-15, 00:03
Medlem
Jag skäms inte men jag skriker inte med det, håller undan det med tanke på allas reaktioner blir jobbiga
Citera
2011-05-15, 00:03
Medlem
Rabbssons avatar
Ja, jag tänkte på det, men när man ser socialdemokrater vara ute och predika så ser man ju inte att de får stenar slungade emot sig, och inte ägg heller för den delen som Jimmie Åkesson får. Och säger man att man är Sverigedemokrat så blir man ju oftast stämplad som rasist. -ooh du vill ha ut alla invandrare,
jävla rasse jävel, och när man försöker förklara deras åsikter så får man ju nästan en smäll på käften. Då kommer ju det vanligaste - De har rötter i nazismen, då svarade jag en ggn "ja men vafan då kan ju Jimmie Åkesson skapa ett nytt parti och döpa det till vafan han vill och sen är det ju slut på nazism tjafset eftersom att de är fan inte nazister." Det blev helt tyst
Citera
2011-05-15, 00:09
Medlem
zonedisks avatar
Röstade SD 2010 och kommer göra detsamma nu i västra götalands omval om några timmar.
Om jag står för det eller ej beror på vem som frågar. Vänner och familj vet att jag röstar SD, skulle dock en random kulturbirikare fråga säger jag antingen att det är min privata ensak eller att jag är moderat för att dom ska sluta tjata.

Motivation: Har varit med om några slagsmål och otrevligheter i mitt liv, varav ALLA har varit med kulturbirikare som utan anledning dampat loss. Även fått bilen stulen en gång, den hittades såklart hemma hos en kulturberikare. Kanske bara är samanträffande att allt haft med invandrare och göra, men det är iaf därav jag har fått fördommar om att dom slåss och tattar bara dom får chansen. Det är även en av mina anledingar till att jag röstar SD över huvud taget.
Citera
2011-05-15, 00:11
Medlem
Johan_08s avatar
Jag står för det inför familj och vänner, men skulle aldrig stå för det inför t.ex min arbetsgivare.
Citera
2011-05-15, 00:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbsson
Ja, jag tänkte på det, men när man ser socialdemokrater vara ute och predika så ser man ju inte att de får stenar slungade emot sig, och inte ägg heller för den delen som Jimmie Åkesson får. Och säger man att man är Sverigedemokrat så blir man ju oftast stämplad som rasist. -ooh du vill ha ut alla invandrare,
jävla rasse jävel, och när man försöker förklara deras åsikter så får man ju nästan en smäll på käften. Då kommer ju det vanligaste - De har rötter i nazismen, då svarade jag en ggn "ja men vafan då kan ju Jimmie Åkesson skapa ett nytt parti och döpa det till vafan han vill och sen är det ju slut på nazism tjafset eftersom att de är fan inte nazister." Det blev helt tyst

En annan bra sak att kontra med är att nämna det faktum att dagens Vänsterparti ursprungligen kom till som ett resultat av en uteslutning ur Socialdemokraterna 1917. Med ungefär samma logik som man tillämpar på SD kan man alltså hävda att sossarna är ett antidemokratiskt kommunistparti! De rensade visserligen bort den värsta skiten 1917, men de är ändå i grund och botten kommunister... ränderna går aldrig ur vet ni väl... Bla bla bla hot mot demokratin osv.

Citat:
Ursprungligen postat av zonedisk
jag har fått fördommar om att dom slåss och tattar bara dom får chansen

Du kan vara lugn. Det där är inga fördomar.
Citera
2011-05-15, 00:13
Medlem
Anti-WOGs avatar
Jag har röstat på BSS/SD i sen 80talet.
Alla jag känner vet att jag röstar på SD, och jag står för det åxå.
Dom som inte gillar det, kan dra åt helvete.
Citera
2011-05-15, 00:15
Medlem
Avva66s avatar
Jag är partimedlem, men det är inte direkt så jag skriker ut det.
Men frågar någon så säjer jag som det är, och jag har det skrivet
som politisk åsikt på Facebook också.

Lillasyrran skäms däremot, men så är hon indoktrinerad och allmänt korkad också.
Citera
2011-05-15, 00:25
Medlem
Effiestonems avatar
Jag ska rösta SD nästa år men det är inget jag skämms över det minsta, men det är heller ingenting jag känner ett behov av att berätta sålänge ingen börjar prata politik.
Citera
2011-05-15, 00:35
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Effiestonem
Jag ska rösta SD nästa år men det är inget jag skämms över det minsta, men det är heller ingenting jag känner ett behov av att berätta sålänge ingen börjar prata politik.
Nästa år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in