2011-05-14, 19:42
Medlem
Jodass avatar
Hej,

Idag startade jag om min lur och när jag skulle låsa upp den igen så funkade inte min sim(pin)kod.. Jag är ganska säker på vilken kod jag ändrat till osv, aja hur som helst så åkte jag hem i hopp om att låsa upp den, pröva standard koden men funkar fortfarande inte..
Då tänkte jag att det va lungt såklart eftersom jag har puk koden... Problemet är ju bara att man inte kan slå in den på luren, så jag surfade runt lite och letade svar men fann bara att man ska plugga in den i iTunes.

Nu är min fråga föjlande,

Jag har jailbreakat luren och är lite skraj för att börja regga den med itunes (verkar som att man måste göra det för att komma vidare)..
Finns det någon annan lösning för att låsa upp den med Puk?

Tack i förhand
Citera
2011-05-14, 19:59
Medlem
APPRENTICEs avatar
Det är ingen fara... bara plugga in den och uppdatera eller formatera om den så kommer allt bli som det var innan du jailbreakde dock men de kommer inte ha någon aning om det (om det inte är något nytt med 4an) har en 3gs och det är inga problem.. men allt försvinner dock så spara det du vill spara och sen starta om den AKA omformatera den
Citera
2011-05-14, 20:04
Medlem
Jodass avatar
Måste jag verkligen formatera?
Är det det enda alternativet jag har?

Har precis köpt den och fixat allt till den.. drygt att behöva ta bort allt

jag vet också att tråden är fel placerad och jag har rapporterat att jag vill ha den flyttad till felsök & problem.
Senast redigerad av Jodas 2011-05-14 kl. 20:21.
Citera
2011-05-14, 20:35
Medlem
APPRENTICEs avatar
ja om du inte lyckas slå in PUK koden så tror jag att det är det ända sättet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in