2011-05-14, 19:37
Medlem
För en tid sedan började jag uppleva att min simkorts lucka satt löst och glappade. Efter lite mejl korrespondans med HTC Sverige så har de nu gått med på att skicka en ny lucka. Men de känns som en temporär lösning då luckan i plast är totalt värdelös och kommer antagligen börja glappa om ett par månader igen. Vill poängtera att telefonen inte befunnit sig i någon direkt påfrestande miljö, mer än innerfickan, bordet osv.

Kan inte förstå varför man väljer att sätta dit två plast detaljer i en lur vars body är fräst i ett stycke aluminium. Telefonen kostade ju ändå 5-6 tusen när den lanserades.

Någon som vet ifall de finns alternativa luckor att köpa i betydligt hållfastare material? Typ Aluminium eller starkare plast?

... och är de fler som haft liknande problem?
Citera
2011-05-14, 21:22
Medlem
sommarlovs avatar
Sitter inte antennen under luckan?
Då måste den vara av icke-ledande material.

Men min lucka sitter som berget, vad gör du med din telefon??
Citera
2011-05-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Sitter inte antennen under luckan?
Då måste den vara av icke-ledande material.

Men min lucka sitter som berget, vad gör du med din telefon??

Hmm märkligt. Men makes sense att de inte kan vara ledande material om antennen sitter där . Vad de beträffar användandet av luren så är de inget nämnvärt. Jag är väldigt försiktig med telefonen. Misstänker att jag fick första produktions linjen av lurar då jag förbeställde den. Min polare köpte sin ett par månader efteråt och hans lur lider inte av detta problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in