2013-11-16, 17:09
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Låt oss hoppas att de glömt det.
+1, skiter fullständigt i mmo men som singleplayer är det djävligt kul.
Citera
2013-11-16, 17:27
Medlem
Undrar hur fallout MMO skulle funka, något i stil med borderlands eller war z (infestation: survivor stories). Känns som att ett fallout MMO inte skulle komma i närheten av kvalitén på storylinen de brukar hålla.
Citera
2013-11-16, 17:37
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Undrar hur fallout MMO skulle funka, något i stil med borderlands eller war z (infestation: survivor stories). Känns som att ett fallout MMO inte skulle komma i närheten av kvalitén på storylinen de brukar hålla.
Hela ödemarks känslan skulle ju försvinna om det var ett MMO. Såvida de inte hade en gigantisk och oförlåtande med väldigt lite spelare på varje server. Men det skulle ju aldrig funka rent praktiskt.

Jag är nöjd om jag får ett Fallout där miljön påminner mer om Fallout 3 än New Vegas. Älskade DC ruins i Fallout 3. New Vegas hade inget som riktigt matchade det.
Citera
2013-11-16, 17:53
Medlem
HappyHours avatar
Även jag har alltid känt mig väldigt tveksam till hurvida ett Fallout MMO skulle vara. Det som gav den bästa stämningen i 3an var den hemska, döda, övergivna känslan, att hela världen plötsligt kunde vändas mot en och att ingen kunde komma till ens undsättning. Vilken spänning! Sen gav det intrycket av att verkligen vara post-apokalyptiskt på ett sätt NV inte nådde upp till, även om det också hade sin charm.
Citera
2013-11-16, 20:09
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Hela ödemarks känslan skulle ju försvinna om det var ett MMO. Såvida de inte hade en gigantisk och oförlåtande med väldigt lite spelare på varje server. Men det skulle ju aldrig funka rent praktiskt.

Jag är nöjd om jag får ett Fallout där miljön påminner mer om Fallout 3 än New Vegas. Älskade DC ruins i Fallout 3. New Vegas hade inget som riktigt matchade det.

Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Även jag har alltid känt mig väldigt tveksam till hurvida ett Fallout MMO skulle vara. Det som gav den bästa stämningen i 3an var den hemska, döda, övergivna känslan, att hela världen plötsligt kunde vändas mot en och att ingen kunde komma till ens undsättning. Vilken spänning! Sen gav det intrycket av att verkligen vara post-apokalyptiskt på ett sätt NV inte nådde upp till, även om det också hade sin charm.

Med NV i åtanke tycker man att med alla år som gått i Fallout-universumet borde mänskligheten och världen vid det här laget ha återhämtat sig (I NV var ju vattnet drickbart). NV var ju i det närmaste att mänskligheten nått en ny renässans med en tät befolkning och fungerande industri. Lägg fler år på det och nya "riktiga" städer borde ha växt fram.

Således, borde Fallout åren avancera? Ska spelet gå in i en ny historia eller borde det back tracka lite för att behålla sin post-apokalyps charm. Seriöst, 200 år och folk hukar sig fortfarande i ruiner. Det börjar bli orealistiskt även för Fallout standard.
Citera
2013-11-16, 20:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
NV var ju i det närmaste att mänskligheten nått en ny renässans med en tät befolkning och fungerande industri.
Missa du
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-11-16 kl. 20:18.
Citera
2013-11-16, 20:20
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Missa du

Jag vet, men ändå. 200 år!
Citera
2013-11-16, 20:32
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Med NV i åtanke tycker man att med alla år som gått i Fallout-universumet borde mänskligheten och världen vid det här laget ha återhämtat sig (I NV var ju vattnet drickbart). NV var ju i det närmaste att mänskligheten nått en ny renässans med en tät befolkning och fungerande industri. Lägg fler år på det och nya "riktiga" städer borde ha växt fram.

Således, borde Fallout åren avancera? Ska spelet gå in i en ny historia eller borde det back tracka lite för att behålla sin post-apokalyps charm. Seriöst, 200 år och folk hukar sig fortfarande i ruiner. Det börjar bli orealistiskt även för Fallout standard.
Det var inte en fråga om realism för min del utan om spelupplevelsen. Sen som Arne.Anka så, därför klarade sig NV extraordinärt bra. Och har säkert för mig att jag läst någonstans om att västkusten generellt klarade sig bättre än öst, ingen källa utöver mitt minne dock.
Citera
2013-11-16, 20:40
Medlem
Citat:
Jag vet, men ändå. 200 år!

Det tog över 1000 år för mänskligheten att "komma ifatt" efter romarrikets fall som orsakades av något betydligt mildare än fullskalligt kärnvapenkrig där i princip all infrastruktur, institutioner och befolkning decimerats till ingenting. Om något vore det oerhört orealistiskt att de fåtal som överlevt på 200 år skulle bygga stora fungerande städer.
Citera
2013-11-16, 20:47
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Det var inte en fråga om realism för min del utan om spelupplevelsen. Sen som Arne.Anka så, därför klarade sig NV extraordinärt bra. Och har säkert för mig att jag läst någonstans om att västkusten generellt klarade sig bättre än öst, ingen källa utöver mitt minne dock.

Tycker bara att det börjar närma sig en punkt då det helt enkelt inte är försvarbart att vandra vidare i historien.

Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Det tog över 1000 år för mänskligheten att "komma ifatt" efter romarrikets fall som orsakades av något betydligt mildare än fullskalligt kärnvapenkrig där i princip all infrastruktur, institutioner och befolkning decimerats till ingenting. Om något vore det oerhört orealistiskt att de fåtal som överlevt på 200 år skulle bygga stora fungerande städer.

Med tanke på hur många som verkat överleva och hur många faktioner det finns så borde kärnvapenkriget närmast kunna jämföras med digerdöden snarare än ett imperiums fall. Rom vittrade mer eller mindre bort med tiden, kärnvapenkriget dödade en massa på väldigt kort tid.

Dock, igen, 200 år och det finns uppenbarligen många människor kvar och trots alla deathclaws och ghouls så har man klarat sig hyfsat. Men ändå så beter sig många som om kriget hände förra veckan.
Citera
2013-11-16, 20:47
Medlem
Artexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enupp
Okej, det är egentligen en oviktig diskussion.

Mackan52 - Tänk på att Fallout världen är en fiktiv värld med en många fiktiva historiska händelser. Du kan jämföra det med Tolkiens Midgård. Där är historian flera tusen år gammal, men det går aldrig framåt i deras utveckling

Vad vill folk ha av ett nytt Fallout? Vad hoppas ni på?
Senast redigerad av Artex 2013-11-16 kl. 20:50.
Citera
2013-11-16, 22:14
Medlem
krakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Det lutar åt att FO kommer bli xbox exclusive förutom till PC då, hoppas det fortsätter så, inget illa menat.
Jag skulle bli mäkta förvånad om det blir så. Ett etablerat och älskat spel som fallout? God NO!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in