Citat:
Ursprungligen postat av
HappyHour
Det var inte en fråga om realism för min del utan om spelupplevelsen. Sen som Arne.Anka så, därför klarade sig NV extraordinärt bra. Och har säkert för mig att jag läst någonstans om att västkusten generellt klarade sig bättre än öst, ingen källa utöver mitt minne dock.
Tycker bara att det börjar närma sig en punkt då det helt enkelt inte är försvarbart att vandra vidare i historien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enupp
Det tog över 1000 år för mänskligheten att "komma ifatt" efter romarrikets fall som orsakades av något betydligt mildare än fullskalligt kärnvapenkrig där i princip all infrastruktur, institutioner och befolkning decimerats till ingenting. Om något vore det oerhört orealistiskt att de fåtal som överlevt på 200 år skulle bygga stora fungerande städer.
Med tanke på hur många som verkat överleva och hur många faktioner det finns så borde kärnvapenkriget närmast kunna jämföras med
digerdöden snarare än ett imperiums fall. Rom vittrade mer eller mindre bort med tiden, kärnvapenkriget dödade en massa på väldigt kort tid.
Dock, igen, 200 år och det finns uppenbarligen många människor kvar och trots alla deathclaws och ghouls så har man klarat sig hyfsat. Men ändå så beter sig många som om kriget hände förra veckan.