• 4
  • 5
2011-05-16, 14:34
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeHunt
Hade velat se en biosalong där en 1/6 av besökarna börjar resa sig och gå hem när det återstår en kvart. Förstör gärna min uppelvelse pga din egen brist på planeringsförmåga. Ska du tvunget gå hem i förtid borde man krypa så att man inte är i vägen iaf

Brukar hände i Amerika att folk går ut mitt i filmen (om de tycker den är dålig) är också vanligt att folk går och skiter eller går för att köpa mer godis mitt i filmen (för att slippa köa)..
Citera
2011-05-16, 14:39
Medlem
X-tasys avatar
Riktigt sorligt att se Arsenal fansen att strömma ut ur Emirates när det är typ tio minuter kvar, allt för att vara först i tunnelbannan?
Citera
2011-05-16, 14:47
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickeHunt
Uppenbart kan man tycka. Att lägga ut flera hundra för att ta med ungarna på match känns i min värld som ett tecken på att man uppenbart gillar fotboll, men skenet kan bedra tydligen. Det är viktigare att slippa bilköer än att se färdigt på det du betalat och köat för att se på. Stanna hemma då, det blir inga bilköer från soffan om det är ett sådant problem.

Fotboll är mitt liv på alla sätt och vis. Men jag hatar och köa. Har jag vanliga publikplatser till en match händer det ofta att jag drar tidigt (om inte slutet är riktigt underhållande). IBland har jag polare som vill dra tidigt och man får tjafsa för att sitta kvar för att det är spännande. Att sitta kvar för att tacka sitt lag skulle jag aldrig kunna tänka mig som bärande argument. Kanske om något Allsvensk lag precis hade förnedrat Manchester U/Inter/Real M då skulle jag se det som ett historiskt ögonblick (ett omkullkastande av ens verklighetsuppfattning) ett riktigt paradigmskifte då skulle jag möjligen ställa mig upp och applådera.

Finns dock tillfällen då jag varit kvar i 1-2timmar efter match. Men det har snarare berot på att man haft tillgång till VIP box/lounge och det är där festen fortsätter efter matchen. Med middag, intervju och frågestund med VD/sportchef/Ass tränare, mingel, nätverkande och i vissa fall till och med öppen bar

Men Varför man ska stå frysandes på en regning ståplats (helst utan tröja också ) för att romantisera över en svunnen tid och ett förlegat supporterideal (som även romantiserar huliganismen) kan jag inte förstå.....

Likaså går jag ytterst sällan på Nattklubbar om jag inte är på gästlistan (då jag hatar att köa även där) och undviker oftast söder (och ställen likt kvarnen) som slår sig för bröstet då de aldrig har gästlista utan en gemensam 20meters kö för samtliga besökare. Likaså lämnar jag ställen tidigt även när jag har jävligt kul går jag en kvart före stägning för att undvika garderobskaos och kö till denna.
Citera
2011-05-16, 14:55
Medlem
L-illuminatos avatar
Likaså har jag svårt att förstå de klacksupportrar som måste supa i två timmar innan avspark och gå till matchen helt dyngade. Hur ni sedan kan tycka att ni kan se och uppskatta matchen på samma sätt som någon som är nykter och fotbollsintresserad.

Jag tror snarare att tvåbarnspappan "Lennart Svennson" har fått en mer komplett och bättre fotbollsupplevelse samt har kunnat läsa av matchen bättre trots att han tog ungarna hem 85'e.

Än Tommy Jonsson som var inne på sin tionde bira 15min innan avspark vid stammishaket och sedan vacklade sig över till matchen.
Citera
2011-05-16, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Likaså har jag svårt att förstå de klacksupportrar som måste supa i två timmar innan avspark och gå till matchen helt dyngade. Hur ni sedan kan tycka att ni kan se och uppskatta matchen på samma sätt som någon som är nykter och fotbollsintresserad.

Jag tror snarare att tvåbarnspappan "Lennart Svennson" har fått en mer komplett och bättre fotbollsupplevelse samt har kunnat läsa av matchen bättre trots att han tog ungarna hem 85'e.

Än Tommy Jonsson som var inne på sin tionde bira 15min innan avspark vid stammishaket och sedan vacklade sig över till matchen.

Där håller jag faktiskt med. Är aldrig full när jag går på fotboll, det förstör hela upplevelsen. Undantaget är väl bortaresor då man svinar som fan på bussresorna för att sedan försöka nyktra till på några timmar i staden. Det är inte alltid det fungerar.
Citera
2011-05-16, 21:43
Medlem
U-Figs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-tasy
Riktigt sorligt att se Arsenal fansen att strömma ut ur Emirates när det är typ tio minuter kvar, allt för att vara först i tunnelbannan?
Ca 60 000 människor ska ut - klart att du går innan för att komma därifrån enklare om de ligger under med 0-2 som senast mot Aston Villa?

Jag gick i 90:e minuten mellan Elfsborg och Malmö FF när Elfsborg lade 3-0. Varför ska jag stanna kvar för att "hedra" laget när de viker ner sig så totalt? (Hejade på MFF om det inte framgår.)
Citera
2011-05-17, 11:02
Medlem
GatorStates avatar
Fenomenet förekommer även i lägre serier. Tycker mest det brukar vara pensionärer som går före slutsignalen. Det finns verkligen vissa som alltid gör det. Har svårt att tro att de alltid har nåt annat inbokat som gör att de måste gå tidigare.
Citera
2011-05-17, 13:13
Medlem
Jag har gått iväg innan slutsignalen en enda gång, jag tror det var tio år sedan. 0-2, ungefär tio minuter kvar, dåligt spel. Jag sticker. När jag kommer hem och kollar in text-TV ser jag att matchen slutade 2-3. Jag missade alltså tre mål! Jag lärde mig en läxa, man ska aldrig gå innan matchen är slut, man riskerar att missa så otroligt mycket.

Matcher på TV är en helt annan sak. Jag ångrar dock att jag gav upp Newcastle-Arsenal för några månader sedan. 0-4 borde ju vara kört, men ändå blev det 4-4. Jag missade upphämtningen.
Citera
2011-05-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Ca 60 000 människor ska ut - klart att du går innan för att komma därifrån enklare om de ligger under med 0-2 som senast mot Aston Villa?

Jag gick i 90:e minuten mellan Elfsborg och Malmö FF när Elfsborg lade 3-0. Varför ska jag stanna kvar för att "hedra" laget när de viker ner sig så totalt? (Hejade på MFF om det inte framgår.)
Visst är arenan stor, men det där med att stora delar av publiken går innan slutet är något Arsenal är kända för. Old Trafford är större, men där ser man det aldrig, på Emirates är det dock alltid massor av tomma stolar i slutet såvida matchen inte står och väger eller om Arsenal har vunnit en stor match.
Citera
2011-05-17, 14:41
Medlem
anledningen till att man går tidigare är för att man vill slippa den gigantiskt långa kön som blir efter slutsignalen. Är matchen helt avgjord finns det ingen anledning att stanna de sista 2 minuterna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in