Citat:
Ursprungligen postat av MickeHunt
Uppenbart kan man tycka. Att lägga ut flera hundra för att ta med ungarna på match känns i min värld som ett tecken på att man uppenbart gillar fotboll, men skenet kan bedra tydligen. Det är viktigare att slippa bilköer än att se färdigt på det du betalat och köat för att se på. Stanna hemma då, det blir inga bilköer från soffan om det är ett sådant problem.
Fotboll är mitt liv på alla sätt och vis. Men jag hatar och köa. Har jag vanliga publikplatser till en match händer det ofta att jag drar tidigt (om inte slutet är riktigt underhållande). IBland har jag polare som vill dra tidigt och man får tjafsa för att sitta kvar för att det är spännande. Att sitta kvar för att tacka sitt lag skulle jag aldrig kunna tänka mig som bärande argument. Kanske om något Allsvensk lag precis hade förnedrat Manchester U/Inter/Real M då skulle jag se det som ett historiskt ögonblick (ett omkullkastande av ens verklighetsuppfattning) ett riktigt paradigmskifte då skulle jag möjligen ställa mig upp och applådera.
Finns dock tillfällen då jag varit kvar i 1-2timmar efter match. Men det har snarare berot på att man haft tillgång till VIP box/lounge och det är där festen fortsätter efter matchen. Med middag, intervju och frågestund med VD/sportchef/Ass tränare, mingel, nätverkande och i vissa fall till och med öppen bar
Men Varför man ska stå frysandes på en regning ståplats (helst utan tröja också

) för att romantisera över en svunnen tid och ett förlegat supporterideal (som även romantiserar huliganismen) kan jag inte förstå.....
Likaså går jag ytterst sällan på Nattklubbar om jag inte är på gästlistan (då jag hatar att köa även där) och undviker oftast söder (och ställen likt kvarnen) som slår sig för bröstet då de aldrig har gästlista utan en gemensam 20meters kö för samtliga besökare. Likaså lämnar jag ställen tidigt även när jag har jävligt kul går jag en kvart före stägning för att undvika garderobskaos och kö till denna.