Fått lite problem med min skitbil, en Skoda Fabia -01. När jag kör så gnisslar och skramlar det vänster fram någonstans. Gick ut och kollade men kunde inte se att någonting skrapade mot marken.
Gnisslar och skramlar mer i låga hastigheter än i högre, och något mer när jag svänger. Någon som vet vad det kan röra sig om och i så fall reparationskostnad på det?
Är väldigt okunnig inom bilar men om det nu skulle vara ett lager. Är det dyrt? Precis haft inne den på service och som student har man inte så mycket pengar =)
Det skulle kunna vara sköldarna som sitter på baksidan av bromsskivorna. De brukar kunna rosta och lossna lite halvt för att sedan orsaka massa skrammel och elände.
Har du tur är det bara en sten som sitter bakom bromsskölden alternativt bromsoket. Är du det minsta tekniskt lagt så kan du demontera hjulet som du tror ljudet kommer ifrån och försöka se om du ser en liten sten. Till och med ta bort bromsoken fram och se om något gömmer sig där.
Väldigt vanligt fel på dom flesta bilar. Brukar skrapa och rassla och blir oftast högre i samband med sväng.