Tjena. Blev av med körkortet i torsdags då dom tog mig med laser på en 90väg och jag körde i 133kmh.
Dom skrev även i en litet rutan med "bra grejer" tex att det var torra vägbanor och låg trafik m.m och sa att det kommer kunna hjälpa mig med längden på indraget körkort. Har kvar min prövotid så kommer få ta om det. Men vad kommer jag behöva göra om? Allt inkl Riskettan osv eller va alla dom mötena hette om alkohol och droger.
Så det jag vill veta är när kommer jag kunna ta om det? Bra att veta fort så jag kan boka teoriprov och sånt. Och vad kommer jag behöva göra om?
Sen kanske du skulle ta och vänta med att ta om körkortet tills du har mognat lite och inte tycker du har rätt att vara en fara på vägen.
Äckliga moraltant! Hur vet du om jag är mogen eller inte? Du vet ju inte ens anledningen till varför jag körde för fort eller hur? Kan någon lite mer vettig person som har lite erfarenhet om detta eller bara helt enkelt har lite koll svara på min fråga tro?
Tack
Okej satan vad segt! Var så sjukt segt att sitta och lyssna på allt babbel om alkohol och droger i 3-4tim, man vet ju redan allt det där.
Tackar. Ja det fick jag absolut.
Bra poliser!
Du kommer nog att få ta om hela kortet, risk 1:an, halkan, teori och körprov. skulle chansa att du får vänta ca 3 månader upp till ett år.
Du fick vad du förtjäna, och snuten gjorde nog för första gången nåt bra..
btww, kom på att en kompis till mig blev av med kortet efter han haft det i 3 dagar, körde för fort plus att han försökte köra ifrån snuten, han fick vänta typ 8- 9 månader har ja för mig, länge va de iallafall.
Bra att poliserna gör sitt jobb så man slipper dårar som dig i trafiken
Är inte helt säker, men jag tror du får börja om från ruta ett. Åtminstone halkbana,
teoriprov och uppkörning.
Äckliga moraltant! Hur vet du om jag är mogen eller inte? Du vet ju inte ens anledningen till varför jag körde för fort eller hur? Kan någon lite mer vettig person som har lite erfarenhet om detta eller bara helt enkelt har lite koll svara på min fråga tro?
Tack
Vad var anledningen till att du körde för fort då?
Några månader, jag tycker synd om dig, fortkörning är ett jävla icke-brott. "Buhuhu fartdårar" kom igen snälla du överlever inte om du blir påkörd i 90 och inte heller i 133 så vad är grejen?
edit: min polare fick 6 månaders indraget lämp (kallas det så?)
Senast redigerad av Chrysos 2011-05-14 kl. 12:49.
Ja polisen gjorde ett bra jobb. Har inte sagt nått annat än det heller. Någon fart dåre är jag absolut inte så snacket om "gött att slippa sådana som dig på vägen" är bara onödigt.
Anledning att köra fort hade jag även om den inte räcker till så o relevant att ta upp den här.
Okej så ingen annan som vet lite mer än 3mån-ett år?
Tack