Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Resultat: Bra förslag?
Ja
92,68%
38 röster
Nej
7,32%
3 röster
  • 1
  • 2
2011-05-14, 11:42
Medlem
epost72s avatar
Skärmdump: Mina inlägg
Se siffror på bilden...

1. Ska indikera om det finns nya inlägg i tråden, (blek ikon inga nya inlägg, och ikon med textrader nya inlägg) den funktionen fungerar inte, där är mitt förslag att man fixar så att den funktionen fungerar (visar rätt).
Samt att ikonen blir klickbar (det är det som ska vara det fina i kråksången) när man klickar på ikonen så ska man hamna på det senaste olästa inlägget precis som det fungerar i övrigt på forumet.

2. Tar dig till trådstarten inga problem där.
3. Tar dig till själva inlägget inga problem där.
Citera
2011-05-14, 11:46
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Har det inte varit så innan?

Då tycker jag det borde vara så, varför göra det helt ologiskt, Flashback?
Citera
2011-05-14, 11:50
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Har det inte varit så innan?

Då tycker jag det borde vara så, varför göra det helt ologiskt, Flashback?

Jag är osäker på om ikonen varit klickbar men detta med att det slumpmässigt indikerar nya inlägg även om så inte är fallet har buggat länge.
Citera
2011-05-14, 12:36
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag är osäker på om ikonen varit klickbar men detta med att det slumpmässigt indikerar nya inlägg även om så inte är fallet har buggat länge.

Ikonen har aldrig varit klickbar för mig i vart fall, det ska nog bara indikera om ett inlägg är nytt eller liknande. Och då vore det en bättre service om man kunde direkt klicka på ikonen för att se senaste inlägg eller dylikt.
Citera
2011-05-15, 09:32
Medlem
epost72s avatar
"Mina startade ämnen" dras lite med samma problem.
Där indikeras det alltid att det finns nya inlägg inget större problem egentligen, men det är en skillnad och det är att ikonen är klickbar.

Tanken med idén är att ha ytterligare ett sätt att hålla sig uppdaterad på trådar som man deltar i, om man kanske inte gillar prenumerationer. Valfrihet är alltid bra.
Citera
2011-05-15, 11:20
Medlem
Dalailamas avatar
En +1:a ifrån mig. Jag är ingen varm anhängare av prenumerationer och skulle hellre använda detta.
Citera
2011-05-15, 12:27
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
En +1:a ifrån mig. Jag är ingen varm anhängare av prenumerationer och skulle hellre använda detta.

Jag tillhör de som tycker att prenumerationer är förträffligt, men samtidigt kan jag ibland erkänna att det kan kännas en aning stressande och påtvingat när man loggar in och ser att 100+ trådar uppdaterats sedan senaste inloggningen.

Jag tror också att denna lösning skulle kunna uppskattas av många.

Man loggar in checkar "mina inlägg" och ser då om det skrivits något i de trådar som man själv deltagit i (ju mer jag tänker på det så ser jag nya fördelar hela tiden)

Förvisso kan man återvända till sitt eget senaste inlägg i tråden och läsa därifrån, men det är inte helt optimalt.
Citera
2011-06-01, 21:55
Medlem
epost72s avatar
I egentlig mening måste jag påstå att idén är smått genialisk.
Tänk att via enbart "Mina inlägg" hålla koll på utvecklingen i trådar som man deltagit i.

Är jag månne ensam(undantaget ett par till) i att inse potentialen i detta förslags verkningar?
Citera
2011-06-02, 01:24
Medlem
crillecrilles avatar
Jo det låter bra, fast jag är väldigt effektiv med mina prenumerationer som det är nu. Håller dock med om att det kan vara överväldigande när man först loggar in. Detta hade varit smidigare just i det fallet.
Citera
2011-06-02, 16:31
Medlem
epost72s avatar
Det är inget fel på prenumerationer jag skulle se detta som ett komplement ersättare alternativ till prenumerationer.
Framförallt skulle jag vilja att ikonen visar rätt.
Det ska inte indikeras nya inlägg om det inte finns några samma sak åt andra hållet, ikonen ska inte indikera att det inte finns nya inlägg om så inte är fallet.

Just nu är det helt slumpmässigt och har ingen koppling till verkligheten.
Citera
2011-08-06, 12:49
Medlem
epost72s avatar
Kunde man inte åtminstone rätta till den nuvarande buggen som gör att ikonen är helt missvisande?
Citera
2011-09-10, 16:05
Medlem
epost72s avatar
Hey, finns det någon ambition att rätta till detta problem?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in