2011-12-15, 23:03
Medlem
drullureds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macabre666
En högre alkoholhalt är att föredra, ifall man vill lagra öl.
Man ska lagra dem mörkt och svalt. Det optimala är i en mörk källare, där temperaturen inte varierar så mycket och där det inte finns en lampa som tänds flera gånger om dagen, som i ett kylskåp.
Ok, I see. Den säljs på bolaget är lagrad redan, de som säljs nu står "Årgång 2009" på. 3,5orna står inget om lagring på.

Jag ska göra så att jag köper 5 flarror på ICA och 5 på bolaget och spara.
Citera
2011-12-15, 23:19
Medlem
Astrofaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drullured
Ok, I see. Den säljs på bolaget är lagrad redan, de som säljs nu står "Årgång 2009" på. 3,5orna står inget om lagring på.

Jag ska göra så att jag köper 5 flarror på ICA och 5 på bolaget och spara.

Att lagra folkölsvarianten är nog dömt att misslyckas. Uppriktigt sagt vet jag inte om det är någon större poäng att lagra starkportern heller. Drack en från 2006 och ytterligare en från 2001 för ett tag sedan och dessa hade inte utvecklats i någon nämnvärt positiv riktning.
Citera
2011-12-20, 12:15
Medlem
Azzo14s avatar
Jag funderar på att köpa Carnegie Porter (nr 1497) till min far och jag undrar då vad som är lämplig lagrings tid på denna?
Citera
2011-12-20, 21:19
Medlem
hesons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzo14
Jag funderar på att köpa Carnegie Porter (nr 1497) till min far och jag undrar då vad som är lämplig lagrings tid på denna?
Vad jag läst mig till så händer det mest första året, sedan efter år tre går det väldigt långsamt. Så jag säger tre år.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in