Jag har lst p olika sidor att Head And Shoulders Classic Clean (shampoo, inte 2 in 1) ska vara vldigt effektiv mot acne. Detta lter konstigt tycker jag.
Jag r vldigt osker p detta...
D schampoo/tvlar osv. innehller kemikalier.
Och om de kommer in i acnen s tror jag nog att det blir motsatt effekt, dvs. att det frvrrar.
Jag r vldigt osker p detta... D schampoo/tvlar osv. innehller kemikalier.
Och om de kommer in i acnen s tror jag nog att det blir motsatt effekt, dvs. att det frvrrar.
Men jag har ingen aning...
S ven acnemedicin. Att tala om "kemikalier" r lika generaliserande och korkat som att kalla alla fyrfota djur fr "vovve". Och tekniskt sett s r ven natriumklorid en kemikalie osv...
S ven acnemedicin. Att tala om "kemikalier" r lika generaliserande och korkat som att kalla alla fyrfota djur fr "vovve". Och tekniskt sett s r ven natriumklorid en kemikalie osv...
Jag vet att jag skrev lite dumt dr. Men vad jag menar r att schampoo och tvlar kan innehlla kemikalier som irreterar och frvrrar acnen betydligt.
Det behver inte betyda att alla frvrrar, men det behver inte heller betyda att alla tvlar r "ofarliga".
Jag vet att jag skrev lite dumt dr. Men vad jag menar r att schampoo och tvlar kan innehlla kemikalier som irreterar och frvrrar acnen betydligt.
Det behver inte betyda att alla frvrrar, men det behver inte heller betyda att alla tvlar r "ofarliga".
Oki! Annars r vl tumregeln att man fr precis vad man betalar fr. Ingen mening att kpa en jumbofrpackning med shampo om den r s vattnig att den nd tar slut fort och fr hret att bli risigt.
Dremot s frstr jag liksom inte pongen med att anvnda sig av saker fr annat n vad de var avsedda. (Och d menar jag inte husmorstips som att stda med bikarbonat eller hur det nur gr till.) Ett prakexempel har vi ju p aceton mot fotsvamp. Fungerar skert jttebra om man inte r rdd om hjrnan.
En hudlkare som jag knner rekommenderar anti-mjll svampoo i srskilt pannan om man har svr acne. Hon jobbar mycket med just acnepatienter.,
''Vad gller aceton, som herr Lindholm nmnde s finns det i ansiktsvatten hos en av de mer prestigefyllda kosmetikafretagen. Man kan faktiskt tvtta ansiktet med det, Hr hemma hnder det att vi punktbehandlar acneutslag med en tops med aceton. Fr all del, en tuss med vodka kanske skulle hjlpa ocks...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!