2004-10-09, 01:33
Medlem
beyonds avatar
När man fått en låt på hjärnan som mal runt & runt timme efter timme, varför är det alltid en "Ketchup Song", nåt skräp med AC/DC eller nåt annat som man aldrig skulle lyssna på i normala fall?

Varför aldrig en schysst låt? :mad:
Citera
2004-10-09, 01:35
Bannlyst
Lyssna inte på dålig musik?

edit; jag menar, om du lyssnar på bra musik hela tiden, då kommer en bra låt fastna ?
Citera
2004-10-09, 02:10
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
När man fått en låt på hjärnan som mal runt & runt timme efter timme, varför är det alltid en "Ketchup Song", nåt skräp med AC/DC eller nåt annat som man aldrig skulle lyssna på i normala fall?

Tackar, Nu har jag Ketchup song i huvet.

Innan dess var det Failure med Swans, det var iallafall bra,
så visst kan man ha sjyssta låtar i huvet också.
Även om jag tror att de dåliga är i majoritet.
Citera
2004-10-09, 02:22
Medlem
Jack Daws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond

Det är för att det sitter en farbror någonstans och sliter djur för att skriva Den Catchigaste Låten, vilket han också får snuskigt mycket betalt för.

Detta samtidigt som alla sunkiga hårdrockare sitter hemma, dricker och öl spelar Nintendo =)
Citera
2004-10-09, 10:43
Medlem
haloklins avatar
Risken att utsättas för dålig musik, iaf utanför det egna hemmet, är i de flesta fall många gånger större än den motsvarande för bra musik. Det man ofta hör har lättare att fastna i ens huvud oberoende vad man tycker om det i övrigt, iallafall är det så för mig.
Citera
2004-10-09, 20:43
Medlem
beyonds avatar
Antagligen är det "catchy-teorin" som gäller, man blir ju fortast trött på låtarna som fastnar rakt av. Det gäller ju även musik som man gillar.

Det enda sättet att bryta en taskig slinga är dock att dra igång Winamp med nåt man verkligen gillar.
Citera
2004-10-09, 21:30
Medlem
bpajs avatar
Lider något oerhört av detta. Lyssnar mycket på P3 i jobbet, pga deras bra program. Däremot är de vidriga topplisteslavar, värre än de kommersiella stationerna!

Jag är vädligt musikintresserad med saknar helt förstående för den dynga som är kommersiellt gångbar, och hör tyvärr den typen av musik mer än vad jag lyssnar på musik som jag gillar (dvs. country, punk och hårdrock, med undergenrér). Nu hårdrar jag det lite, naturligtvis blir kungen själv, Johnny Cash (RIP), inte sämre för att han är kommersiellt gångbar.

De stycken som fastnar kommer tyvärr från den hjärndöda, kommersiella, enfaldiga musik som den statliga kanalen P3 serverar hela tiden i sina övrigt bra "pratprogram". Dessutom spelar de extremt få låtar väldigt ofta varje dag i månader... Usch. Ska starta en separat tråd om P3 när jag får tid.

(P4 är okej om det inte vore för sporten och finskan)
Citera
2004-10-10, 00:48
Medlem
iglos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Tackar, Nu har jag Ketchup song i huvet.

Innan dess var det Failure med Swans, det var iallafall bra,
så visst kan man ha sjyssta låtar i huvet också.
Även om jag tror att de dåliga är i majoritet.

OffT: Måsste bara säga att jag verkligen diggar ditt vita/gråa hår.

OnT: Be någon att börja sjunga på en ännu sämre låt så får du i alle fall lite variation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in