2011-05-13, 10:33
Medlem
Flusons avatar
Tjena, en polare fixade massa frön (runt 15-20st), och vi skulle försöka gro 6st.
Men nu till problemet, påsen där allt låg hade han i sin byxficka och råkade slänga in byxorna i tvättmaskin , det kom inte in nåt vatten i påsen men det är värmen jag oroar mig för.

Vi har nu har 6st som vi kör på pappersmetoden och det har legat en vecka utan att någon börjat gro.

Kan värmen ha förstört alla frön eller finns det nåt hopp kvar alls?
Citera
2011-05-13, 10:38
Medlem
swasis avatar
hahahahahahahahha,
Citera
2011-05-13, 11:10
Medlem
någon koll på hur varmt vatten som användes vid tvätten?

Har dom inte börjat gro på en vecka så är dom ganska så garanterat döda :P
Senast redigerad av Scrub 2011-05-13 kl. 11:15.
Citera
2011-05-13, 11:18
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swasi
hahahahahahahahha,
Jag vet feels bad man
Citat:
Ursprungligen postat av Scrub

Okej som jag trodde då.. Ingen aning hur varmt det var. Får väl slänga in alla frön och hoppas på att nån får svans.
Citera
2011-05-13, 11:34
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:

Tvättar du aldrig hemma? Trodde det flesta visste att man tvättar i 40/60 grader.

Fluson, Är du noga med att pappret är konstant fuktigt? Finns det minsta lilla tendens till att något frö håller på och öppnar upp sig?
Citera
2011-05-13, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Tvättar du aldrig hemma? Trodde det flesta visste att man tvättar i 40/60 grader.

Fluson, Är du noga med att pappret är konstant fuktigt? Finns det minsta lilla tendens till att något frö håller på och öppnar upp sig?
nä tvättar aldrig hemma, bor fortfarande hemma
men är de inte skillnad på 40-60 grader då? trodde de va 20grader skillnad ja, men vem vet...
Citera
2011-05-13, 12:07
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
nä tvättar aldrig hemma, bor fortfarande hemma
men är de inte skillnad på 40-60 grader då? trodde de va 20grader skillnad ja, men vem vet...

Dags att lära sig det då!
Självklart är det skillnad på 20 grader men vad spelar det egentligen för roll i sammanhanget?
Citera
2011-05-13, 12:25
Medlem
Citat:
Dags att lära sig det då!
Självklart är det skillnad på 20 grader men vad spelar det egentligen för roll i sammanhanget?

40 grader varmt kan det faktiskt vara utomhus. 60 därimot är inte så vanligt kanske.

Men fröna är nog döda i vilket fall som helst eftersom de inte tagit sig på en vecka.
Citera
2011-05-13, 12:50
Medlem
Flusons avatar
Citat:

pappret har alltid vart fuktigt, sen tycker jag fröna har svullnat upp lite grann men de kanske bara är inbillning.

Äh kör ner alla frön idag och får se vad som händer, tackar för alla svar.
Citera
2011-05-13, 16:13
Medlem
Jonte74s avatar
Jag har med gjort samma sak i 40 tvätt. Jag sköljde fröna omgående efter och sedan i papper och de tog sig allihop.
Citera
2011-05-14, 09:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte74
Jag har med gjort samma sak i 40 tvätt. Jag sköljde fröna omgående efter och sedan i papper och de tog sig allihop.
Verkar stämma, två har poppat fram nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in