Du kan hänvisa till en hitintills hemligstämplad UNESCO-rapport som publicerades på 1970-talet. Det framkom att kvinnor, i relation med kroppskonstitution, hade längre armar än män och därmed mer lämpade att laga mat, ta hand om barnen, städa och göra hushållssysslor.
Så ta upp det faktum att kvinnors armar är mer lämpade för hushållsarbete i hemmet. Blanda gärna in lite evolutionsteori, med Charles Darwin.. I den svenska pajasskolan underkänner dom ändå hans teorier.
Jag glömde den viktigaste saken. Du behöver ju inte hålla dig inom landet. Vi är 9 miljoner svenskar som tror oss veta bäst. Utöver det finns det närmare
nio miljarder andra människor med andra förhållanden och familjebildningar som borde vara lika, eller ändå mer intressant att få reda på.
Då min vän, om du är seriös, kommer du få minst VG.
Det finns ett amerikanskt uttryck i betygssystemet:
A for effort. Att presentera ett arbete där du har intervjuat en familj i Bilbao. Mamma Costanza, utbildad socionom, men nu hemma med barnen, och pappa Ferdinand som jobbar i supporten på ett it-bolag. Tro mig, Med lite fantasi och socialrealism kommer det stänka MVG så innihelvete!