2011-05-22, 21:10
Medlem
ujikols avatar
Antingen har jorden gått under... men om inte så tror jag väl att "husen sköter sig själva" osv. Massa robotar som gör allt jobb åt oss. Och så tror jag att människorna är feta, riktigt jävla feta. och lata... Och istället för skola så kan man ta på sig en hjälm medans man sover så fylls man på med massa nödvändig kunskap... låter smart!
Citera
2011-05-23, 19:15
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
du har klart en poäng där, jag tror som du med denna biten.

men tror du inte att vi i sverige kommer att klara oss någorlunda med tanke på att vi ligger typ först med vapenteknologin?

länder köper ju vapen av oss och vi kan ju även försvara oss.

dessutom är vi smarta

fast det är ju klart, skulle någon få för sig att släppa en atombomb på oss så är det ju klippt på en gång, men den risken finns ju alltid.

Eftersom Sverige är med i EU och har bra samarbete med USA är det nog lugnt på den fronten. Om ett stort världskrig utbryter går ju ingen säker, med all säkerhet är inte vapenförsäljning vägen till fred iaf. Fight fire with fire har aldrig funkat, om det är något världen inte behöver så är det mer vapen.

Den moderna krigsföringen sker inte längre på samma sätt som på andra världskriget. Nu är det ekonomiska krig som sker, där man underminerar fienders ekonomier, sätter de i skuld etc, får företag i landet att ha intressen i det andra landet och vice versa.
Citera
2011-06-26, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Den som lever längst får väl veta men jag tror att det kommer se ut så här ungefär;
http://www.youtube.com/watch?v=8CwJHxEQ0WA&feature=related

Hemsk film. Mådde illa efter att jag sett den. Ångrar att jag såg den. Jag hoppas inte att det ser ut så i framtiden...
Citera
2011-07-02, 02:23
Medlem
adagios avatar
Såvida inte en komet förintat hela jordklotet tror jag det är troligt att människan lever kvar; den är som sagt väldigt anpassningsbar.
Citera
2011-07-02, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Såvida inte en komet förintat hela jordklotet tror jag det är troligt att människan lever kvar; den är som sagt väldigt anpassningsbar.

Naturligtvis så är människan väldigt anpassningsbar. Det är snarare vi människor som kommer omskapa naturen än tvärtom. (Dock kan vi inte råda över eventuella kometer eller istider med mera.) Till skillnad från alla andra pessimister, så tror jag att människan kommer att leva i ett paradis snarare än en dystopi. Det brukar framställas som att människan kan lära av sina misstag...

Inte troligt att alla människor kommer dö av eventuella miljöförstöringar, de rikaste kan "alltid" köpa sig frisk livsmiljö. Syrgas på tub. Mat från fabrik. Glas över huset. Givetvis skulle även den rikaste människan stryka med om det blir alltför stora förändringar på jorden.

Rent geopolitiskt så kommer troligen inte USA, Europa, Asien etc.etera existera i nuvarande form. Dels för eventuella naturliga terrestiala (land) omvandlingar, men i första hand för att kulturer och samhällen försvinner och nya uppstår.

Hur vi "ser ut" i framtiden är nog omöjligt att utsäga, eftersom den naturliga evolutionen är mer eller mindre betydelselös i framtiden. (1). Människor kommer nog kunna "specialtillverkas" efter specifika krav/önskningar samt att det är nog (2) den ekonomiska makten - eliten (vilket är okänd i nutiden) som bestämmer vilka människor som bör fortplanta sig eller inte.
Senast redigerad av Smorkex 2011-07-02 kl. 11:39.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in