2011-05-13, 01:51
Citat:
Ursprungligen postat av robsix
Glada människor!
Nu langar jag en liten update på hur det går. Hon sitter i rummet med sin mor som försöker att hjälpa henne och jag skriver lite smått till henne på facebook chatten.
Jag - Y
Hon - X
X - sluta sura 24/7 nu, då kommer det inte bli kul att åka
Y - men snälla
X - ?
Y -Jag gjorde det för dig. Jag ansträngde mig och du skällde, skrek, och förnedrade mig inför din mamma. Tycker du själv att det är okej?
X - sluta överdriva
Y - t.om din morsa sa till dig
X - både jag och mamma skratta, jag skrattade för att jag blev trött på att jag trodde du hade gjort det asbra, men sen att du inte ens själv fatta vad du skrivit gjorde mig irriterad, för du förstår ju själv hur det blir i betyget då? han märker ju om man inte fattar själv vad man skriver.
jag skällde inte och skrek verkligen inte
eller skällde gjorde jag kanske, men inte jätteseriöst direkt, men du måste förstå att jag blev trött
X - säg inte till mig att jag förnedra dig inför min mamma, hon var ju med och skratta så.
Nu langar jag en liten update på hur det går. Hon sitter i rummet med sin mor som försöker att hjälpa henne och jag skriver lite smått till henne på facebook chatten.
Jag - Y
Hon - X
X - sluta sura 24/7 nu, då kommer det inte bli kul att åka
Y - men snälla
X - ?
Y -Jag gjorde det för dig. Jag ansträngde mig och du skällde, skrek, och förnedrade mig inför din mamma. Tycker du själv att det är okej?
X - sluta överdriva
Y - t.om din morsa sa till dig
X - både jag och mamma skratta, jag skrattade för att jag blev trött på att jag trodde du hade gjort det asbra, men sen att du inte ens själv fatta vad du skrivit gjorde mig irriterad, för du förstår ju själv hur det blir i betyget då? han märker ju om man inte fattar själv vad man skriver.
jag skällde inte och skrek verkligen inte
eller skällde gjorde jag kanske, men inte jätteseriöst direkt, men du måste förstå att jag blev trött
X - säg inte till mig att jag förnedra dig inför min mamma, hon var ju med och skratta så.
Jag är kvinna själv och vet således precis vad lilla donnan försöker med om vi nu följer sådana mönster - släta över och sänka dig, det var väl inte så himla allvarligt?
Sådär höll man på med farsan... Men seruduru, det är allvarligt och inte på något sätt okej. Att över huvud taget höja rösten över ditt välmenande var att gå för långt, och så är det. Kräv ursäkt! Minst! Att hon har ångest över sina skolarbeten är hennes eget fel och problem och ingen annans.
Jag jobbade heltid, pluggade heltid på distans och var aktiv inom facket som singel i flera år.
Hade jag haft någon i mitt liv som ens brytt sig och gjort så mycket som en ansats till att skriva 3 A4 så hade jag nog fan gråtit av lycka hur dåligt det än var.