• 2
  • 3
2011-05-13, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robsix
Glada människor!
Nu langar jag en liten update på hur det går. Hon sitter i rummet med sin mor som försöker att hjälpa henne och jag skriver lite smått till henne på facebook chatten.

Jag - Y
Hon - X

X - sluta sura 24/7 nu, då kommer det inte bli kul att åka

Y - men snälla

X - ?

Y -Jag gjorde det för dig. Jag ansträngde mig och du skällde, skrek, och förnedrade mig inför din mamma. Tycker du själv att det är okej?

X - sluta överdriva

Y - t.om din morsa sa till dig

X - både jag och mamma skratta, jag skrattade för att jag blev trött på att jag trodde du hade gjort det asbra, men sen att du inte ens själv fatta vad du skrivit gjorde mig irriterad, för du förstår ju själv hur det blir i betyget då? han märker ju om man inte fattar själv vad man skriver.
jag skällde inte och skrek verkligen inte
eller skällde gjorde jag kanske, men inte jätteseriöst direkt, men du måste förstå att jag blev trött

X - säg inte till mig att jag förnedra dig inför min mamma, hon var ju med och skratta så.

Jag är kvinna själv och vet således precis vad lilla donnan försöker med om vi nu följer sådana mönster - släta över och sänka dig, det var väl inte så himla allvarligt?

Sådär höll man på med farsan... Men seruduru, det är allvarligt och inte på något sätt okej. Att över huvud taget höja rösten över ditt välmenande var att gå för långt, och så är det. Kräv ursäkt! Minst! Att hon har ångest över sina skolarbeten är hennes eget fel och problem och ingen annans.

Jag jobbade heltid, pluggade heltid på distans och var aktiv inom facket som singel i flera år.

Hade jag haft någon i mitt liv som ens brytt sig och gjort så mycket som en ansats till att skriva 3 A4 så hade jag nog fan gråtit av lycka hur dåligt det än var.
Citera
2011-05-13, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag är kvinna själv och vet således precis vad lilla donnan försöker med om vi nu följer sådana mönster - släta över och sänka dig, det var väl inte så himla allvarligt?

Sådär höll man på med farsan... Men seruduru, det är allvarligt och inte på något sätt okej. Att över huvud taget höja rösten över ditt välmenande var att gå för långt, och så är det. Kräv ursäkt! Minst! Att hon har ångest över sina skolarbeten är hennes eget fel och problem och ingen annans.

Jag jobbade heltid, pluggade heltid på distans och var aktiv inom facket som singel i flera år.

Hade jag haft någon i mitt liv som ens brytt sig och gjort så mycket som en ansats till att skriva 3 A4 så hade jag nog fan gråtit av lycka hur dåligt det än var.

Ärligt talat så går detta åt helvete just nu, vi chattar endast via facebook och hon har tryckt hur mycket som helst emot mig och känner att det känns "dåligt" att åka på semester för att hon är rädd för att vi ska bråka så mycket som vi gör nu, enligt henne. Vi bråkar endast när något som inte passar henne. Ett exempel på hur hon är just nu!

Hon: jag tar gärna sån "oval" två halvor...med sån skinka på varje.

Jag: löser jag! om du lovar att vara lite positiv med att vi ska resa? så det känns lite bättree för mig och diiig..

Hon: det klart jag är det, så fort jag lämnat in mina saker kommer jag vara glad. med det kommer tyvärr inte vara förens imorgon haha.

Jag: får bara en stor klump i magen när jag tänker på det du skrev, även om jag misstolka det du skrev
okej men vi gör såhär då!
jag sätter mig bredvid dig, och hjälper dig.. jag kan läsa, medans du skriver och hjälpa dig att hitta på saker å ting som blir bättre?
så får du formulera det till ditt egna
är det därför du är lite "känslig" just nu och kanske formulerade det fel förut, för att du är stressad och sånt?
och är lite irreterad på det?

Hon: aaa men orkar du inte hämta macka..? :$

...... Jag vet att hon är svinig just nu, men jag är förälskad och det är klart att jag försöker att hjälpa till så gott det går... Men fan! Vad ska jag göra?
Citera
2011-05-13, 02:02
Medlem
nikkiiisixs avatar
Gör något åt saken istället för att sitta och wina.
Citera
2011-05-13, 02:05
Medlem
Mullvad3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robsix
Ärligt talat så går detta åt helvete just nu, vi chattar endast via facebook och hon har tryckt hur mycket som helst emot mig och känner att det känns "dåligt" att åka på semester för att hon är rädd för att vi ska bråka så mycket som vi gör nu, enligt henne. Vi bråkar endast när något som inte passar henne. Ett exempel på hur hon är just nu!

Hon: jag tar gärna sån "oval" två halvor...med sån skinka på varje.

Jag: löser jag! om du lovar att vara lite positiv med att vi ska resa? så det känns lite bättree för mig och diiig..

Hon: det klart jag är det, så fort jag lämnat in mina saker kommer jag vara glad. med det kommer tyvärr inte vara förens imorgon haha.

Jag: får bara en stor klump i magen när jag tänker på det du skrev, även om jag misstolka det du skrev
okej men vi gör såhär då!
jag sätter mig bredvid dig, och hjälper dig.. jag kan läsa, medans du skriver och hjälpa dig att hitta på saker å ting som blir bättre?
så får du formulera det till ditt egna
är det därför du är lite "känslig" just nu och kanske formulerade det fel förut, för att du är stressad och sånt?
och är lite irreterad på det?

Hon: aaa men orkar du inte hämta macka..? :$

...... Jag vet att hon är svinig just nu, men jag är förälskad och det är klart att jag försöker att hjälpa till så gott det går... Men fan! Vad ska jag göra?

Jag vet att man bara vill sluta bråka för att man älskar tjejen, men om man bara gör sådär så kommer hon bara få mindre och mindre respekt för dig tills hon kör över dig totalt.

EDIT: Men eftersom ni ska på en resa så är det kanske lika bra att göra det nu, men lite att tänka på när/om det händer igen.
Senast redigerad av Mullvad3n 2011-05-13 kl. 02:07.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in