Heyaoa!
Köpte för ett tag sedan en iPhone4. Betalade med kort över nätet så pengarna drogs direkt. Med telefon och tillbehör blev det drygt 6.000:-
Såg några dagar senare att mitt konto hade drygt 6.000:- mer än vad jag räknat med men det kopplade inte direkt vart pengarna kom ifrån. Det syntes ingen insättning eller något så jag blev lite fundersam. Jag sände ett mail till min bank och frågade om dom kunde se vart pengarna kom ifrån och dom uppgav dom tre senaste "större" insättningarna. Alla dessa var jag helt klar över och frågade om det "bara var pengar jag glömt att jag hade eller om risken finns att jag blir återbetalningsskyldig?" Dom sa att det inte finns några spår av någon insättning så det var antagligen mina pengar.
Efteråt kopplade det att summan som kommit in var väldigt lik summan som telefonköpet gick på och jag kollade om det syntes att det dragits några pengar för telefonen. Det hade det inte!

Eller, de hade alltså kommit tillbaka, jag vet att dom drogs när jag köpte den.
Nu sitter jag här med en gratis iPhone som jag även har beställningsbekräftelse, betalningsbekräftelse, mottagsbekräftelse och kvitto på.
Så.. Har detta hänt någon annan? Finns det nån risk att jag måste betala igen?