2011-05-12, 17:01
Medlem
Jag har haft halebop kontantkort .. nu har jag köpt ett telia abonnemang.
Jag har valt att behålla numret. Min fråga är:

När slutar halebopkortet fungera? Eller kommer det fungera som nåt sorts tvillingkort!?
Citera
2011-05-12, 17:29
Medlem
Slutar fungera direkt, var iaf så när jag bytte från kontant till abonnemang.
Citera
2011-05-12, 17:36
Medlem
unicols avatar
teliaabonnemanget börjar direkt. Så du betalar fortfarande för den tiden du inte har abonnemanget just nu. (tills de skickar kortet)
Blev så när jag beställde min iPhone 4 + telia max 25.. första räkningen blev 509kr när den skulle vara 298kr.. så ungefär 1½ månad..
Citera
2011-05-12, 17:50
Medlem
Men mitt halebop kort fungerar fortfarande.. och om det nu var så att det skulle sluta fungera direkt så är ju det inget vidare för jag har ju pengar kvar på kontantkortet :F..

Får min nya mobil imorgon.. så då kan jag testa om korten fungerar på båda.

Så just nu fungerar mitt halebop kort.. och eventuellt mitt telia kort? Det ligger framför mig..vill inte stoppa i det ifall det stänger av halebopkortet på nåt skumt sätt
Citera
2011-05-12, 18:02
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Men mitt halebop kort fungerar fortfarande.. och om det nu var så att det skulle sluta fungera direkt så är ju det inget vidare för jag har ju pengar kvar på kontantkortet :F..

Får min nya mobil imorgon.. så då kan jag testa om korten fungerar på båda.

Så just nu fungerar mitt halebop kort.. och eventuellt mitt telia kort? Det ligger framför mig..vill inte stoppa i det ifall det stänger av halebopkortet på nåt skumt sätt

Eftersom Halebop är Telia, kan de direkt göra om från ett Halebop Kontant till ett Telia abonnemang. För drygt ett år sedan gjorde de en direktmanöver medans vi pratade i telefonen med Telias kundtjänst.

När samtalet var över var allt redan klart. De skickade ett nytt kort ändå, men det är bara marknadsföringstrick.
Citera
2011-05-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntonS
Eftersom Halebop är Telia, kan de direkt göra om från ett Halebop Kontant till ett Telia abonnemang. För drygt ett år sedan gjorde de en direktmanöver medans vi pratade i telefonen med Telias kundtjänst.

När samtalet var över var allt redan klart. De skickade ett nytt kort ändå, men det är bara marknadsföringstrick.

Ahaa.. så det är aktiverat redan. Ahhh. nu när jag skulle kolla saldo så ser jag ju att plötsligt är mina pengar på kontantkortet borta :P

Hur gör man dårå? SKa man vara gnällig å ringa telia?
Citera
2011-05-12, 23:35
Medlem
unicols avatar
Jag hade ett telia refill inna jag skaffade mitt abonnemang och när jag satte igång abonnemanget så fanns det pengar som var på refillet tillgodo på det. antar att det inte går mellan halebop och telia.
Citera
2011-05-13, 10:30
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skheaton
Ahaa.. så det är aktiverat redan. Ahhh. nu när jag skulle kolla saldo så ser jag ju att plötsligt är mina pengar på kontantkortet borta :P

Hur gör man dårå? SKa man vara gnällig å ringa telia?

Du kan kolla vilken typ av kort du har nu. Om du använder *101# så reagerar Telias kort lite olika. Om det är ett Telia Halebop ännu, så får du saldouppgifter. Om det däremot är ett annat Telia så står där att det är en ogiltig förfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in