• 3
  • 4
2011-05-31, 22:12
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhineasTFreakears
Du har uppenbarligen inte provat tribulus. Det fungerar långt ifrån lika bra som ett olagligt prepp men det fungerar helt klart. Själv använder jag det till PCT.

Vilket märke på tribulus är det du tycker funkar?

Skulle sätta min vänstra testikel på att de olika märkena är olika bra. När innehållsförteckningen i princip bara innehåller "ultra special tribulus blend" kan man anta att det mesta bara är skit.
Citera
2011-05-31, 22:17
Medlem
Läst om nån laglig testohöjjare som heter Androx som ska funka över förväntan.
Tydligen bättre än en numera klassad booster som heter JW eller nåt sånt..
Citera
2011-05-31, 22:24
Medlem
PhineasTFreakearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Vilket märke på tribulus är det du tycker funkar?

Skulle sätta min vänstra testikel på att de olika märkena är olika bra. När innehållsförteckningen i princip bara innehåller "ultra special tribulus blend" kan man anta att det mesta bara är skit.
Håller helt med. Har kört lite olika märken och prepp-branschen har ju inga fake alls om man jämför med kosttillskottsbrashen.
Det är ju lite svårt att avgöra orsaken när kosttillskott inte funkar.
Är det för att ämnets påstådda effekter är påhittade, burken man har köpt inte alls innehåller det den påstås göra eller för att doseringen är fel?

När det gäller märken så är det ju trevligt med innehållsförteckningar som det inte står propriety blend osv. Det ska stå hur många mg det är i varje piller samt hur starkt det är.
Citera
2011-06-01, 00:06
Medlem
Citat:
Det där är ju inte riktigt sant.
Ditt svartvita tänkande påminner om folk med borderline-diagnos.
Du verkar dessutom ha en något naiv tro på svenska rättssystemets effektivitet.
Du har uppenbarligen inte provat tribulus. Det fungerar långt ifrån lika bra som ett olagligt prepp men det fungerar helt klart. Själv använder jag det till PCT.
Men din åsikt är noterad. Då du nu har uttryckt den så behöver du alltså inte skriva mer i den här tråden.

ONT: DHEA. Någon som har provat det själv? Har bara provat 7-Keto versionen.

Inte för att verka som en besserwisser men jag har nog mer koll på kosstillskottsbranschen än dig. Har också en hyfsad koll på det Svenska rättssystemet. Tycker du ska läsa på lite om vad lagen säger om tillskott som påverkar testot. Sen att man inte alltid kan stoppa produkter direkt de kommer ut är en annan sak men man håller på att se över lagen där också för att snabbt kunna förbjuda preparat.

Tribulus har funnits länge och hade det de påstådda effekterna som vissa säger så skulle det vara förbjudet för länge sen. Det är fakta inte fiktion.

Men det finns en effekt som gör att det kan ge viss effekt och det är placeboeffekten. Den ska man aldrig underskatta. Det har gjorts hur många försök som helst med verkningslösa preparat där folk upplever effekt. Detta för att de förväntar sig det. Minns en studie där man hade satt en grupp på bantningspiller som inte innehöll någon verksam substans alls sk sockerpiller. Samtliga i försöket upplevde effekt och gick ner i vikt trots detta. Men bara tron på att man fått bantningspiller gjorde att man rörde sig mer och åt bättre.

Det är samma med folk som börjar med aas också visst fungerar de men en hel del av ökningarna beror på att man förväntar sig ökningar. Man skärper helt enkelt till sig och tränar hårdare, åter bättre osv.

Sen tycker du att jag inte ska skriva mer utan min åsikt är redan ventilerad. Det handlar inte om åsikter utan om ren fakta. Sen skiter jag i vad folk tycker om mitt skrivande även om det är roligt när folk gillar det man skriver också. Vill jag skriva så skriver jag.
Jag tror inte att Tribulus är verkningslöst jag vet det. Men om det nu är så bra så skippa hormonerna och köp trubulus för pengarna i stället.

Nu har jag sagt mitt och kommer inte att skriva mer i ämnet. Var och en får tro vad dem vill. Huvudsaken är att jag vet.

Mvh
Citera
2011-06-01, 11:39
Medlem
Pounds avatar
Citat:

Pisamt vad lite du kan om kosttillskott,, och att såga stillgrowing visar bara att du är en riktig noob här på f12.

7 keto DHEA är skit. Att tro att detta prepp skulle stimmulera din testohalt på något sätt är pinsamt.

RENT DHEA (Dehydroepiandrosteron) fanns att köpa förr i tiden. Det är något helt annat än 7 keto versionen som är en metabolit.

När det gäller DHEA (inte 7 keto versionen som är vatten värt) så ligger den 2 "steg" från testosterone, detta betyder att DHEA först måste konverteras till endera Androstenedione eller androstenediol och sen vidare till testosteron.

Problemet är att det lika gärna kan konverteras vidare till östrogen estrone och estradiol.

En annan detalj är att i de studier som gjorts med DHEA som gett något mätbart resultat så har man gett testpersonerna 1600mg rent DHEA per dag. Med andra ord behöver du knapra i dig nästan 8 burkar per månad om de innehåller 120tabs á 50mg (ca 2000kr per månad med andra ord och då är det fortfarande 7 keto versionen som finns att köpa här)

Deta var bara ETT kosttillskott. Kan göra samma utläggning med alla andra lagliga "underprepparat".

När det gäller prohormoner eller sk designade steroider så funkar de flesta utmärkt om man vill ha aas effekt, men de är lika olagliga som traditionella aas.

Back off, läs på, back off, läs på, back off, läs på, back off, läs på, back off, läs på, back off, läs på!
Senast redigerad av Pound 2011-06-01 kl. 11:43.
Citera
2011-06-04, 20:49
Medlem
Gokshura, finns i min länk nedan.
Märker stor skillnad under kur med deca.
Citera
2011-06-04, 23:28
Medlem
TT finns det inga riktiga vetenskapliga bevis för att det fungerar vad jag känner till.Det finns egentligen inga lagliga testohöjare öht har jag för mig. Du kan höja din testo med olika läkemedel ett kort tag eller så börjar du HRT , Hormone replacement therapy , där du tar sprutor och ersätter din egna testo med syntetiskt för att få lite mer och bättre nivå av hormonet vilket håller oss människor friska och starka.

Om du hade tänkt t.ex ge din far något som är bra för hans hälsa och styrka osv ( har ej läst hela tråden), så rekommenderar jag dig ostarine med en max dos om 15mg , jag tror tom att det är lite mer än vad han skulle behöva.

Ostarine sänker dessutom kolestrol och Inga kända bieffekter eller effekter för den delen öht förutom muskelbyggandet och kolestrolet har rapporterats ännu.

Goshkura som någon nämnde är faktiskt Tribulus Terrestris och inte ett annat ämne.

En studie gjord i bulgarien på 70 talet gjorde gällande att man fick bättre hormon nivåer mm vid användning av TT , ny studie gjordes år 2000 nångång som konstaterade att det saknades tillräckligt med data för att slå fast att TT hade den nämnda effekten för friska personer.Den första studien gjordes på infertila eller män med nedsatt sexuell funktion.

TT har gång på gång misslyckats med att visa några testo ökande eller styrke ökande/muskelbyggande effekter i flera studier , gjorda bla på bodybuilders.

Men den anses ha en bra effekt på sexlivet ,vilket den verkar göra genom att stimulera androgena receptorer i hjärnan.

Så för sexlivet kan man prova TT och jag anser att den funkar till det men inte det övriga som hormonhöjande mm , folk bara inbillar sig andra effekter när de går av en kur t.ex och märker att sexlivet är bättre med TT i PCTn.

Hoppas ni förstod mig nu om att man inte ska blanda ihop de olika effekterna med varandra och inbilla sig saker.

Mer testosterone kan leda till bättre sexuell funktion för folk med låga hormon värden.

Bättre sexuell drift genom påverkan av androgena receptorer i hjärnan ger inte mer testosterone i kroppen.

Mvh
Senast redigerad av KorsarDjupaVatten 2011-06-04 kl. 23:34.
Citera
2011-06-21, 18:56
Medlem
vad tror TS att gubben skulle må bra av för resultat?

Ostarin är ju inte det minsta androgent och ger därför inte heller de alfa-male-känslor som många testokåta män tycks vara utanför när de brukar steroider. Dock tycks det ju anabolt. Själv har jag gjort måttliga ökningar men med bieffekten att jag varit lite energilösare än vanligt utanför gymmet... Kanske inte direkt vad grabben önska sin gubbe?
Citera
2011-06-21, 20:56
Medlem
Gibsones avatar
Citat:
Jag håller med. Det allra bästa vore väl att sätta honom på en lågdos test E. Men att injicera honom är det inte tal om. Så då måste vara oraler. Dbollar är lite för grovt och har sides. Anavar eller Proviron kanske. Adex och nolva skulle kanske också funka. Dessa är troligen de PRAKTISKT bäst lämpade.

Problemet är ju att det är dödsmördarknark. Oavsett om det kanske ger han tio år till, att leva, med en otrolig höjning av livskvaliteten. Det spelar ingen roll. Han är av den gamla skolan och tittar på rapport fyra gånger om dagen. Och rapport som aldrig ljuger säger att det är livsfarligt och fusk.

Så istället tänkte jag ge honom en burk med hälsokost. Hälsokost är groddar och morotsjuice och mycket fibrer. Det tycker han är bra.
Det finns testo gel oxå,bara o smörja in sig!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in