Oj, bra fråga! Så många att välja mellan. Jag är svag för Kant och diverse Buddhas.
Motiveringen för Kant är att jag blir imponerad över hur han böjer språket för att gardera sina argument. För andre platsen så gäller det precis tvärtom, hur öppenheten och tolkningsdelen av vårt språk används på ett vackert sätt för att få över poängerna.
En tredjeplats får nog bli Nietzsche. Just pga hans totala likgiltighet till hur språk påverkar filosofi. Han skriver för att få igenom sina poänger, han raljerar, han är rolig, han är dryg, men framförallt är han likgiltigt frustrerad, och det är alltid kul
Edit: Glömde ju bort värst

. Men Egentligen så är det en mycket svårare fråga. Jag har problemet att jag i stor utsträckning inte klarar av attt läsa en hel essä av filosofer just pga deras brist på eftertänksamhet i språkbruk som bara gör att deras argument blir för lätta att ifrågasätta. En sådan var just Hume, vilket jag vet att många inte skulle hålla med mig om, en annan var Descartes. Descartes som ska ha varit en tvivlare, jo tjena... Men ja, för att summer: De värsta är enligt mig de som inte ger språket tillräckligt stor respekt. Och sedan blir ju den extrema av dessa Nietzsche och då blir det kul ^^