2011-05-11, 19:55
Bannlyst
Frugan har börjat prata och funderat under en längre tid (2år) att hon vill "fixa" sina bröst!

Hon ser jätte bra ut till utseendet och hennes kropp är i kanon trim men det hon vill göra är att lyfta och fylla brösten med silikon.
Hon är 27 år och vi har 2 barn ihop och visst, saker och ting syns efter amning osv men jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg jag älskar verkligen hennes bröst. Hon har 80c i bh-storlek nu.

Jag tycker att hon inte ska göra det, dels av två skäl.
Det kostar ungefär 50000-60000:- att göra det och sedan måste man byta ut silikonet efter 10år för en kostnad av 40000-50000:- men framför allt så är jag lite orolig att det blir något strul men operationen eller att kroppen stöter bort implantaten?!
Har nämligen 3 st tjejkompisar som har råkat ut för dessa bekymmer.

Skulle vara tacksam om ni som har varit med om liknande beslut berättade hur ni resonerade och tyckte.
Citera
2011-05-11, 20:03
Medlem
SiatheOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfrooDite
Frugan har börjat prata och funderat under en längre tid (2år) att hon vill "fixa" sina bröst!

Hon ser jätte bra ut till utseendet och hennes kropp är i kanon trim men det hon vill göra är att lyfta och fylla brösten med silikon.
Hon är 27 år och vi har 2 barn ihop och visst, saker och ting syns efter amning osv men jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg jag älskar verkligen hennes bröst. Hon har 80c i bh-storlek nu.

Det kostar ungefär 50000-60000:- att göra det och sedan måste man byta ut silikonet efter 10år för en kostnad av 40000-50000:- men framför allt så är jag lite orolig att det blir något strul men operationen eller att kroppen stöter bort implantaten?!

Skulle vara tacksam om ni som har varit med om liknande beslut berättade hur ni resonerade och tyckte.

Om du är nöjd och du har sagt det till henne, vem fan ska hon göra det för utöver sig själv liksom?
Citera
2011-05-11, 20:09
Medlem
JagHatarDigs avatar
Om hon skulle trivas bättre med sig själv med silikon så är det väl bara för dig att komma på något som du "måste" ha för att trivas med dig själv som kostar lika mycket?

Hon är väl medveten om riskerna lika väl som du antar jag?
Citera
2011-05-11, 20:44
Bannlyst
Hon vill göra det för att "känna sig bekväm", hon är enormt missnöjd med brösten så allt handlar väl om att känna sig fin, för det vill väl vi alla.

Jag har sagt att om hon ska fixa bröst för 50000:- så ska jag få lägga dessa pengar på att köpa en större båt.
Det tycker hon är helt rimligt då vi har delat ekonomi och om en ska använda dem pengarna så ska ju naturligtvis den andra få göra detsamma.

Fyll gärna på med hur ni som har varit i samma situation resonerat!
Citera
2011-05-11, 20:44
Medlem
Newbieh1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiatheOne
Om du är nöjd och du har sagt det till henne, vem fan ska hon göra det för utöver sig själv liksom?

För sig själv?
Citera
2011-05-11, 20:49
Medlem
SiatheOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newbieh1234
För sig själv?

aja....
Citera
2011-05-11, 20:54
Medlem
Skalbamses avatar
Citat:
Hon vill göra det för att "känna sig bekväm", hon är enormt missnöjd med brösten så allt handlar väl om att känna sig fin, för det vill väl vi alla.

Jag har sagt att om hon ska fixa bröst för 50000:- så ska jag få lägga dessa pengar på att köpa en större båt.
Det tycker hon är helt rimligt då vi har delat ekonomi och om en ska använda dem pengarna så ska ju naturligtvis den andra få göra detsamma.

Fyll gärna på med hur ni som har varit i samma situation resonerat!

Tjänar du på att on fixar silikon? Andra killar kommer vara efter henne som fan eftersom de inte är speciellt många som har... Du tjänar ingenting på att hon skulle fixa till sina bröst, men hon tjänar på att du skaffat större båt eftersom jag antar att hon är med på båten ibland också...
Citera
2011-05-11, 21:00
Medlem
Om du är orolig att kroppen ska stöta bort silikonet eller att det ska bli komplikationer under/efter operationen så finns det alternativt. Macrolane är en gel som man sprutar in i brösten (dvs inget skärande) och som med tiden tas upp naturligt av kroppen (bröstlyftet håller i 1,5-2 år). Det gelen består av är kroppsegen (finns i kroppen naturligt) och kroppen stöter därmed inte bort det.

Finns säkert fler alternativ där man slipper skära och så, men jag har hört mycket gott om Macrolane.
Citera
2011-05-11, 21:45
Bannlyst
Hur mycket är 50-60 k för Er - hur mycket löspengar har Ni?

Och om ni skall bränna 50-60 k - vad är viktigare än patteblafferna - bileriet - exklusiv resa
guldklocka - päls det är kallt här - möbler/tv hemma osv
Citera
2011-05-11, 22:35
Medlem
Linterieurs avatar
Om hon mår så dåligt pga. sina bröst som inte är vad de tidigare varit borde hon ju göra det, inget tvivel.
Men om hon pratat om det i två år får inte jag uppfattningen av att hon mår riktigt dåligt av detta, utan mer gör det för att "piffa" till sig lite efter amningen.

Som sagt: Finns det något ni verkligen behöver pengarna till istället?
Och vill hon sa dom så mycket och ni kanske inte har världens bästa ekonomi, låt henne spara ihop pengarna själv. Enligt mig är det bara egoistiskt att lägga pengarna på det om ni inte har det gott ställt! ( vet nu inte hur eran ekonomi, men ville bara ha det sagt!)

Förstå din oro, men gå på en konsultation hos en kirurg. Jag lovar dig att ni får bättre svar där än på FB!
Citera
2011-05-12, 02:50
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linterieur
Som sagt: Finns det något ni verkligen behöver pengarna till istället?

Två barn kanske?
Citera
2011-05-12, 07:18
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Man kan lyfta sina bröst utan sillisar. Att enbart lämna BH storlek säger inget om huruvida brösten är stora,normala, eller små.
Man skall sätta denna storlek i proportion med längd/vikt med.

Citat:

Jag anser att skall hon har sillisar för "sin skull" (som din kvinna säger) så skall hon inte plocka pengarna från den gemensamma ekonomin.
Då skall hon fixa fram de pengarna privat.
För en båt kommer alltid familjen till gagn även barnen får ju var med och ha kul med båten.
Men det gör inte kvinnans bröst då det är en kroppsdel som är mer privat som mannen kan få lov att klämma på ibland (vid sex). Inget som kommer familjen till gagn egentligen i praktiken på samma sätt som en båt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in