Citat:
Ursprungligen postat av AfrooDite
Frugan har börjat prata och funderat under en längre tid (2år) att hon vill "fixa" sina bröst!
Hon ser jätte bra ut till utseendet och hennes kropp är i kanon trim men det hon vill göra är att lyfta och fylla brösten med silikon.
Hon är 27 år och vi har 2 barn ihop och visst, saker och ting syns efter amning osv men jag bryr mig ärligt talat inte ett dugg jag älskar verkligen hennes bröst. Hon har 80c i bh-storlek nu.
Man kan lyfta sina bröst utan sillisar. Att enbart lämna BH storlek säger inget om huruvida brösten är stora,normala, eller små.
Man skall sätta denna storlek i
proportion med längd/vikt med.
Citat:
Ursprungligen postat av AfrooDite
Jag tycker att hon inte ska göra det, dels av två skäl.
Det kostar ungefär 50000-60000:- att göra det och sedan måste man byta ut silikonet efter 10år för en kostnad av 40000-50000:- men framför allt så är jag lite orolig att det blir något strul men operationen eller att kroppen stöter bort implantaten?!
Har nämligen 3 st tjejkompisar som har råkat ut för dessa bekymmer.
Skulle vara tacksam om ni som har varit med om liknande beslut berättade hur ni resonerade och tyckte.
Jag anser att skall hon har sillisar för "sin skull" (som din kvinna säger) så skall hon inte plocka pengarna från den gemensamma ekonomin.
Då skall hon fixa fram de pengarna privat.
För en
båt kommer alltid familjen till gagn även barnen får ju var med och ha kul med båten.
Men det gör inte kvinnans bröst då det är en kroppsdel som är mer
privat som mannen kan få lov att klämma på ibland (vid sex). Inget som kommer familjen till gagn egentligen i praktiken på samma sätt som en båt.