2011-05-11, 15:40
Medlem
justmejustmes avatar
Utomhusodling dagbok 2011

Introduktion:

Min första odling. Jag tänker låta dom växa tills dom blir ca 15-20cm i fönsterhyllan (Fönstret är emot söder) och sen plantera dom utomhus. När det gäller fröna så är dom köpta från en bra seedbank och jag satsar på kvalité framför kvantité. Jag odlar inte i Sverige fast i ett europeiskt land med liknande väder, lite mildare än i Sverige.

Strains:

4st Outdoor Grapefruit (Feminized)
1st Tropical Ice (Feminized)
1st Blue Widow (Feminized)

Bilder:

Bild 1 (11 Maj 2011)

Dagbok:

11 Maj 2011

5 Dagar efter jag la fröna mellan blöta pappershanddukar och det går riktigt bra. Jag märker att dom växer efter varje 3-4 timmar! Tyvärr har det varit mycket moln och lite sol både idag och igår men vi får hoppas det ändrar sig. (BILD 1)

14 Maj 2011

Bara en snabb bild uppdatering. Är det bra växt för 3 dagar jämfört med första bilden tycker ni? (BILD 2)

18 Maj 2011

Bild uppdatering! (BILD 3)

22 maj 2011

Bild uppdatering! (BILD 4)
Senast redigerad av DigGaN 2011-05-26 kl. 15:31. Anledning: Lade till information på TS begäran.
Citera
2011-05-11, 15:47
Medlem
Trevligt. Kommer bli kul att följa!
Citera
2011-05-11, 15:55
Medlem
Gamble33s avatar
Har ungefär lika stora som jag satt utomhus direkt i jord. Ska följas och jämföras
Citera
2011-05-11, 16:01
Medlem
Claritys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
** Reserverad ifall jag behöver mer plats **
Tyvärr kan du inte editera inlägg efter typ en timme... Men du kan ju kanske fråga en mod här om han kan hjälpa dig med uppdateringar?

Schyssta strains du valde iaf
Citera
2011-05-11, 16:12
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clarity
Tyvärr kan du inte editera inlägg efter typ en timme... Men du kan ju kanske fråga en mod här om han kan hjälpa dig med uppdateringar?

Schyssta strains du valde iaf
Ah just det, glömde

Får fråga mod då om jag behöver, men det räcker nog på en sida.
Citera
2011-05-11, 16:44
Medlem
Praying.Handss avatar
Lycka till! Ska försöka följas så gott det går.
Citera
2011-05-12, 21:56
Bannlyst
En dagbok ska väl fyllas i varje dag?
Citera
2011-05-14, 00:14
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
En dagbok ska väl fyllas i varje dag?
Hm.. jo egentligen men inget har hänt
Citera
2011-05-14, 20:12
Medlem
justmejustmes avatar
14 Maj 2011

Bara en snabb bild uppdatering. Är det bra växt för 3 dagar jämfört med första bilden tycker ni? (BILD 2)
Citera
2011-05-14, 21:33
Medlem
Neontomtes avatar
Det är en normal tillväxt skulle jag vilja säga

Sen till snubben ovanför, att uppdatera varje dag är inte så speciellt roligt, vad skall man göra förutom att knäppa ett par nya bilder och visa hur plantan har växt 1cm?
Citera
2011-05-16, 17:21
Medlem
WutsDats avatar
Vilka fina damer du har !
Citera
2011-05-16, 21:33
Medlem
idjuuts avatar
Fint hoppas det går bra. Tänkte du bara låta dom växa helt som dom vill ute sen, eller ska du typ använda dig utav STI-metoden, toppa dem eller vad? Hur ofta hade du tänkt att gå ut att kolla till dem? Och hur har du tänkt dig med skadedjur och parasiter? Ett rådjur lär ju mumsa i sig dem rätt omgående om det inte blir på en otillgänglig plats för rådjur eller andra växtätande däggdjur vi har här i svenska faunan. Har nämnligen försökt mig på uteodlingar på platser som jag själv har tyckt vart helt otillgängliga för både människor och djur (förutom för mig själv, jag är speciell...men säg inte de till nån) samt bra läge med mycket sol, och varje gång så vips är dom helt borta eller så ser man att nått har tuggat ihjäl älsklingarna och då har inte ens mina bästa vänner fått se platsen eller ens fått veta vad jag har för projekt igång. Tycker det är för mycket som kan gå fel utomhus, dock är det ju mer ekonomiskt och säkrare om man är rädd för bylingen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in